kan je met xs4all fast adsl meerdere vpn verbindingen op zetten op 1 pc , dus dat je meerdere IP adressen krijgt ?
of moet je dan 2 netwerkkaarten er in stoppen om nog een extra IP te krijgen
of is het gewoon helemaal niet mogelijk
Barry
BarryMel
hoezo zou je dit willen??
Ik denk trouwens wel dat je dan fast adsl moet hebben
ik zei : kan je met xs4all fast adsl
dus dat is er ook dan
ik wil het hiervoor :
http://www.domein.nl/ als een IP
en voor http://wap.domein.nl/ wil ik ook een IP
BarryMel
Maar eeh, ik zou zeggen probeer win2k adv. server eens......
of mag het ook w2k pro of gewoon w2k server zijn ??
BarryMel
dat staat op de xs4all site, dus ik denk niet dat ut mogelijk isWijziging Fast ADSL abonnement
Het Fast ADSL abonnement is gewijzigd en wordt nu met 1 IP adres geleverd.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je wilt een server gaan draaien met adsl? Ik hoop voor je dat je geen drukke site krijgt, je upload is zwaar bagger...........(helemaal als deze door 20 man tegelijk gebruikt wordt)Op dinsdag 08 mei 2001 10:20 schreef barrymel het volgende:
Mycroft :
ik zei : kan je met xs4all fast adsl
dus dat is er ook dan
ik wil het hiervoor :
http://www.domein.nl/ als een IP
en voor http://wap.domein.nl/ wil ik ook een IP
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voor zover ik weet kan het iig met win2k adv. server, ik ken eerlijk geen gezegd verder geen OS dat het ook kan....
en ik gewoon een simpele site
is niet zwaar druk bezocht
is gewoon om mee te spelen
BarryMel
Ok, om mee te spelen kan wel, maar de upload blijft kut (ook al is chello nog kutter)}:OOp dinsdag 08 mei 2001 10:28 schreef barrymel het volgende:
de upload van fast adsl via xs4all is 2x zo snel als van chello
en ik gewoon een simpele site
is niet zwaar druk bezocht
is gewoon om mee te spelen
laten we het daar maar niet over hebben
maar weet iemand met welke OSén het allemaal kan ???
BarryMel
Op dinsdag 08 mei 2001 10:32 schreef barrymel het volgende:
Chello is echt zwaar *****
laten we het daar maar niet over hebben
maar weet iemand met welke OSén het allemaal kan ???
Probleem opgelost!.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Volgens mij moet het met win98,nt,2000 en me sowieso kunnen, linux en unix ook. FreeBSD zal ook wel gaan. Hoe je dit bij al deze os-en doet weet ik (natuurlijk) niet maar dat kun je zelf wel ff opzoeken...}:O
BarryMel
Klopt, leek mij ook al handiger, maar hij moest en zou 2 ip''s krijgen.....}:OOp dinsdag 08 mei 2001 10:39 schreef vandijk het volgende:
Heb je nu echt meer ipadressen nodig om meerdere sites te hosten?... Als je www.iets.nl en wap.iets.nl naar het zelfde ipaddress kan laten verwijzen, dan kun je met virtaulhosts meerdere sites op 1 ipaddress zetten...
Probleem opgelost!.
maar moet je er nou 1 netwerkkaart bij 1 vpn hebben of kan je op 1 netwerkkaart meerdere verbindingen maken ?
BarryMel
Het is dan toch gewoon 1 verbinding? Alleen host je twee sites op dezelfde ip... Dus maar een netwerkkaart nodig...}:OOp dinsdag 08 mei 2001 10:42 schreef barrymel het volgende:
johnnyv : oke bedankt, ga ik het proberen :-)
maar moet je er nou 1 netwerkkaart bij 1 vpn hebben of kan je op 1 netwerkkaart meerdere verbindingen maken ?
voor 2 VPN verbindingen , heb je dan 2 netwerkkaarten nodig naar het adsl modem of kan het over 1 kaart ?
BarryMel
Stap nou eens van die 2 ip-adressen af!}:OOp dinsdag 08 mei 2001 10:48 schreef barrymel het volgende:
sorry, ik bedoel met 2 ip adressen weer
voor 2 VPN verbindingen , heb je dan 2 netwerkkaarten nodig naar het adsl modem of kan het over 1 kaart ?
maar weet iemand dan hoe ik dat in MS IIS kan intellen ?? dat met 1 IP ?????
BarryMel
Verwijderd
Waarom kan je niet 2 IP adressen ''binden'' aan je NIC? Ik loop een beetje achter maar in WinNT kon je er zoveel aanhangen als je wilde.
En VPN? Virtual Private Network? Ik zie het verband niet helemaal. Zal wel een ADSL kreet zijn ofzo.
Je kunt 1 IP gebruiken en met domain aliasing de 2 domeinen uit elkaar houden of gewoon 2 IP''s. Meerdere netwerkkaarten zijn niet nodig want dat zou een volle boel worden als je maar 1 IP per netwerkkaart kon instellen.
MarcoTC : Met mxstream maak je een vpn verbinding
BarryMel
Verwijderd
En JA mensen die als FAST adsl hadden aangevraagd hebben 4 ip adressen.
Dat boeit me niet zoveel, maar ik wil wel gewoon meerdere clients kunnen connecten. Maar zelfs dat lukt me niet, omdat dan de andere verbinding plat gaat.
Weet iemand dat misschien?
Verwijderd
Op dinsdag 08 mei 2001 18:04 schreef woeitje het volgende:
met een soort gelijk probleem zit ik dus ook.
En JA mensen die als FAST adsl hadden aangevraagd hebben 4 ip adressen.
Dat boeit me niet zoveel, maar ik wil wel gewoon meerdere clients kunnen connecten. Maar zelfs dat lukt me niet, omdat dan de andere verbinding plat gaat.
Weet iemand dat misschien?
oke dat zat hem dus in de username, je moet een %2 achter de naam zetten voor het 2e adres etc
BarryMel
Verwijderd
Laat eerst www.domein.nl & wap.domein.nl doorverwijzen naar je ipadres.
Ga nu naar je IIS Manager. Maak een nieuwe website aan. Vul iets leuks in bij discription. In het volgende scherm laat "use unassigned ipadres" aanstaan. Vul bij "hostheader" nu in www.domein.nl. Vul de rest in wat nodig is zoals homedir etc. En finish deze website.
Bij website #2 doe je hetzelfde, alleen, bij hostheader vul je dan in wap.domein.nl (+homedir etc).
Start de websites (als dat al niet gedaan is). En gaan met die banaan. Op deze manier kan je 100-den websites op 1 ip-adres hosten.
Suc6.
wat kan dat zijn ??? iis5 uit win2k
BarryMel
Verwijderd
Anders start/stop de IIS World Wide blabla service eens.
maar ik kan nergens de optie verwijderen en toevoegen vinden ?????
BarryMel
Verwijderd
Verwijderd
bedankt
BarryMel