Toon posts:

[BC3] Realtek :) Again

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Beide pc''s zien zichzelf in netwerkomgeving. Maar ze zien niet elkaar! De ene is een Realtek 8019 ISA en de ander een Realtek 8029(AS) PCI!

Wie helpt mij!

P.s. van de search werd ik niet veel wijzer!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Kunnen ze elkaar pingen? Dezelfde mask?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allebei een ip gegeven. De 8019 192.168.0.2 en de 8029 192.168.0.1

ALs ik ping krijg ik een timeout!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe heb je ze hardwarematig aangesloten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 22:02 schreef Marcus22 het volgende:
Hoe heb je ze hardwarematig aangesloten?
Hoebedoel je dat? IPX, TCP/IP, Netbui en bestanddelen aan! ik heb geen irq conflicten.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Coax? zit er dik in dat je kabel een beetje brak is....doormeten maar!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 22:05 schreef StratoFarmer het volgende:
Coax? zit er dik in dat je kabel een beetje brak is....doormeten maar!
Kabel is goed!! Net nog doorgemeten!

• BC3 Victim
Ik dacht aan UTP/coax, hub of crosslink. Noem maar wat.

Coax dus. Probeer ''s wat: Zelfde werkgroep?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• StratoFarmer

StratoFarmer

welke OS''en gebruik je?

bij win98 was het soms nodig alle protocols enzo weg te pleuren, rebooten en dan alles weer toevoegen...irritant dus.

bij W2k heb ik zulke problemen niet meer gehad, WinME doet het ook beter.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op maandag 07 mei 2001 22:12 schreef Marcus22 het volgende:
Coax dus. Probeer ''s wat: Zelfde werkgroep?
maakt niet uit, immers: ze kunnen elkaar ook niet pingen.

is je netmask op beide peecee''s 255.255.255.0 (of een ander valide nummer) ?

Verwijderd

Misschien een beetje lullig... Maar ik wijs je er TOCH maar even op (just in case):

Als je een COAX kabel gebruikt: zitten er aan beide kanten dan wel T-stukjes en terminators aan?

Ik bedoel dus dat je de kabelconnectoren op de kabel niet direct op de kaarten hebt geplaatst, zoals bij een UTP crosscable wel kan.

Over UTP crosscables gesproken: waarom gebruik je die niet gewoon? De Realtek PCI en ISA kaartjes hebben er connectoren voor, de kabels zijn niet duur en je hebt er minder gezeur mee dan coax volgens mij.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Realtek zegt genoeg.. ik ben daar helemaal MEGA ziek van geworden altijd gekloot.

gewoon een aantal 2e hands 3com kaartjes gekocht en klaar is klara. nooit gezeik en perfecte ondersteuning.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• BC3 Victim
[quote
maakt niet uit, immers: ze kunnen elkaar ook niet pingen.
[/quote]

Da''s waar. Kan het te maken hebben met al die verschillende protocollen? Bij mij loopt het intern netwerkje via NetBUI en internet via TCP/IP.
* Marcus22 vraagt het zich af

Verwijderd

Ik heb anders geen problemen met Realtek.

Gebruik nu Realtek 8139 10/100 UTP PCI kaartjes en die werken zonder problemen met elk denkbaar OS. En had daarvoor een aantaal 8029 (10mbit NE2000 clones) gehad, ook no problemo. :)

Alleen had ik ooit een Realtek ISA UTP/coax kaartje dat het een keer had begeven. :(

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op maandag 07 mei 2001 22:17 schreef motown het volgende:
Als je een COAX kabel gebruikt: zitten er aan beide kanten dan wel T-stukjes en terminators aan?
zo dus: (0=terminator)
code:
1
2
3
0-|-----|-0
  |     |
 pc1   pc2
je hebt er minder gezeur mee dan coax volgens mij.
niet helemaal waar, ik ken zat verhalen over brakke crosscables en als je Coax maar goed maakt (krimpen is het best), dan werkt het prima.

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op maandag 07 mei 2001 22:19 schreef Marcus22 het volgende:

Da''s waar. Kan het te maken hebben met al die verschillende protocollen? Bij mij loopt het intern netwerkje via NetBUI en internet via TCP/IP.
nee, ik heb het ook zo werkend. Gaat prima!

Verwijderd

Het handige van mijn Realtek 8139 kaartjes (UTP only PCI 10/100mbit) is dat (althans in Windows 2000) in mijn system tray een "network cable unplugged" icoontje verschijnt zodra ik de UTP connector van het kaartje afhaal.

Verrekte handig, dat. :)

Maar die combi (UTP en COAX) kaartjes hadden dat volgens mij helaas niet. :(

Verwijderd

Topicstarter
Alles is goed ingesteld..ook WAT jullie zeggen heb ik gedaan maar nog steeds niks~!!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 22:17
- Heb je een externe toegangsadapter geinstalleerd?
- Staat bij IPX/SPX de frame-routing bij beide hetzelfde (bijv. 16 entry-cache hier)?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 22:32 schreef willemj het volgende:
- Heb je een externe toegangsadapter geinstalleerd?
- Staat bij IPX/SPX de frame-routing bij beide hetzelfde (bijv. 16 entry-cache hier)?
Externe bij de ene eruit gehaald.. Als ik hem er weer bij wil zetten kan ik hem niet vinden!? Waar staat in .. moet je dan adapter toevoegen??

• StratoFarmer

StratoFarmer

staan beide netwerkkaarten in dezelfde mode?
(half duplex,Tbase10,coax)
en weet je zeker dat de kaarten geen conflicten hebben met andere devices, check de IRQ''s.

tip:
pleur alle netwerk instellingen weg.
reboot
installeer alleen TCP/IP
dan ip''s instellen en de netmask
reboot (dus nog geen sharing etc instellen)
testen door pingen

• BC3 Victim
Wat je ook nog kan kijken: Werkt het pingen van elke machine naar zijn eigen adapter wel? en als je pingt naar 127.0.0.1?
Kijk dan ook eens naar de instellingen (in win2k, van win9x en me ken ik de commando''s niet) met: ipconfig en arp -a (met de laatste kun je zien of je ip adres goed gekoppeld is aan je mac adres.

• BC3 Victim
onder 9x en me is het winipcfg.exe.
ik weet niet of die kaarten ook van die leuke lampjes aan de achterkant hebben maar misschien kan je daar ff spieken wanneer je pinged? Kan je zien of de kaart iig goed functioneert.

Zelf heb ik trouwens ook alleen slechte ervaringen met coax :r

• BC3 Victim
naibr;
Weet je dan ook meteen of arp (als commando) ook te gebruiken is onder win9* en ME?
Ik heb zoiets ook eerder gezien en toen was het IP adres niet gekoppeld aan het mac adres.. Vraag me niet hoe zoiets veroorzaakt wordt maar het kan wel...

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
downlaod van realtek.com.tw even RSET8029 en RSET8019 en ga daarmee ff instellingen veranderen. Soms heb je geen zichtbaar io probleem maar werkt het geowon niet, dat heb ik wel vaker gehad met die dingen. IO van 300 naar 280 werkte ineens wel bijv. Verder zit daar een master/slave testonderdeel mee waarmee je 2 rtl kaarten kan testen op elkaar.

Altijd handig!

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 01:29 schreef Oinki het volgende:
naibr;
Weet je dan ook meteen of arp (als commando) ook te gebruiken is onder win9* en ME?
Ik heb zoiets ook eerder gezien en toen was het IP adres niet gekoppeld aan het mac adres.. Vraag me niet hoe zoiets veroorzaakt wordt maar het kan wel...
Ja, arp -a is ook te gebruiken in win9x.
De uitkomst hangt een beetje af van het netwerk waar je in zit. Als je bijvoorbeeld achter een gateway met ip-masqerading zit worden alle inkomende ips die je ziet gekoppeld aan het mac-adres van de gateway.
;)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Je kunt ook proberen andere irq''s en bronnen toe te kennen, heeft bij mij welleens geholpen.

• BC3 Victim
naibr;
Je hebt helemaal gelijk maar het gaat meer om het arp adres van de geinstalleerde netwerkkaart (dat is ook de enige waarvan je in de geval de gegevens te zien zal krijgen aangezien het netwerk het niet doet *D )Eens kijken wat de commando''s allemaal teruggeven en bedankt ook voor je hulp. Ben niet meer thuis in WinME en 9*.

• StratoFarmer

StratoFarmer

winipcfg-> refresh doen van de adressen enzo helpt onder win9x heel goed. (vergat ik welleens :) )
bij w2k? nooit hoeven te doen.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 22:17 schreef intert0y het volgende:
Realtek zegt genoeg.. ik ben daar helemaal MEGA ziek van geworden altijd gekloot.

gewoon een aantal 2e hands 3com kaartjes gekocht en klaar is klara. nooit gezeik en perfecte ondersteuning.
3COM sucks!!
1. Geen standaard drivers in win9x voor 905. 905C niet compatible met andere 90x kaarten. Sterker nog.... Je kan ze niet eens in een machine gebruiken. xp4 kaarten klote onder niet-microsoft os.

Zo goed als 3com was met de 509, zo slecht als ze nu zijn. Realtec vind ik echt prima. Novell Ne2000 compatible, Melding op het scherm als je kabel er uit licht bij novell. Prima. (3com is wel iets sneller)

Intel kaartjes zijn ook goed.

Pagina: 1