Toon posts:

[BC3] [mxstream & xs4all] meerdere clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil via een switch meerdere clients laten connecten met me adsl modem. Ik heb alles netjes ingesteld zoals in het boekje staat (pc1,pc2,pc3).

Nu maak ik dmv 1 van clients (win2k) een vpn verbinding en die werkt prima.
Als ik nu via een andere client (win98) ook een verbinding maak (netjes pc2 erachter).

Dan pleurt de eerste verbinding plat en die van pc2 komt niet up..... dit moet toch mogelijk zijn of moet ik nog iets speciaals doen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een extra account voor elke pc aanvragen bij xs4all.
Of nog een netwerkkaart kopen en die in de computer die je als server wil gebruiken, de switch van je adsl-router afhalen en alleen in je netwerkkaart voor je huisnetwerk zetten, de adsl-router aan de andere netwerkkaart doen, een verbindig met de adsl-router maken, internet sharing op de server zetten, deze aan laten staan als je op internet wil en surfen maar.|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou ik anders pc1,pc2,pc3 etc toe kunnen voegen in me modem? en een tunnel verbinding moeten maken met

10.0.0.138 pc1 #voor pc1
10.0.0.138 pc2 #voor pc2

Dan hoef ik dus geen extra accounts aan te vragen hoor |:(

Zijn toch vast wel mensen die een soortgelijke situatie hebben?

• BC3 Victim
Hoe kun jij je modem programmeren dan???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
via webinterface :)

hij heeft standaard ip: 10.0.0.138

dus gewoon:
browser: 10.0.0.138

Dan kan ik instellen wat de naam is van de verbinding etc, Zit route table in etc. Allemaal heel grappig :) Maar het hoort dus origineel zo te werken dat als je met een client connect je het ip van de modem met daarachter de naam van de connectie die je wil gebruiken (nu dus: pc2)

Maaar als ik dat doe krijgt ie:
controleren naam/wachtwoord

en dan een foutmelding :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
je moet dus wel vier usernames/wachtwoorden hebben anders gaat het helemaal niet werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
hmm zou het? ik heb 4 ipadressen gekregen (ben nog van de oude stapel :)) neem toch aan dat ik die dan ook wel kan gebruiken...

zal morgen xs4all anders wel ff belluh

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Je hebt in jouw geval geen switch nodig maar een ADSL router. Op die manier kun je meerdere pc''s tegelijk in laten bellen met ieder een eigen IP-adres (snelheid wordt gedeeld).

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 22:37 schreef FlamerX het volgende:
Je hebt in jouw geval geen switch nodig maar een ADSL router. Op die manier kun je meerdere pc''s tegelijk in laten bellen met ieder een eigen IP-adres (snelheid wordt gedeeld).
Nope is niet nodig. Je kunt je adsl modem in een hub steken en met verschillende pc een verschillende VPN verbinding opzetten via dat modem. Het heeft eigen routing functies.

Ik heb een statisch ip door onze server door te routen naar de modem. Ik kan via onze server direct inbellen vanachter dus die server.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 20:41 schreef woeitje het volgende:
waarom zou ik anders pc1,pc2,pc3 etc toe kunnen voegen in me modem? en een tunnel verbinding moeten maken met

10.0.0.138 pc1 #voor pc1
10.0.0.138 pc2 #voor pc2

Dan hoef ik dus geen extra accounts aan te vragen hoor |:(

Zijn toch vast wel mensen die een soortgelijke situatie hebben?
Heb jij het comfort of het basic paket? Dus 1024/256 of 512/64

Het basic paket maakt alleen gebruik van pc1
Je kunt dus maar een pc via de ADSL modem laten connecten.
Of je maakt gebruik van j_iscool''s oplossing.

Of van de search.....

Pagina: 1