We hebben 2 10/100mbit switches besteld bij Gistron, maar wat is nu de beste manier om die twee te koppelen. Van uplink naar uplink of van gewone poort naar uplink. Met crosscable of met gewone utp kabel????
Hebben die switches geen 1000 mbit glasvezel koppeling??? Zo ja, zou ik die gebruiken... Zo nee, crossen
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Gbit is idd het beste.
zit er geen interface achterop voor dit soort doeleinden.
als dat niet gaat en lawezeggu dat de uplink poortje 1 is dan steeds 1 met de volgende poortje 2 verbinden. steeds 1 met 2 verbinden. en als laatste weer 1 met de eerste 2 verbinden ander kun je verbroken ethernets krijgen. Spanning tree zal de onstane bridging-loop oplossen.
zit er geen interface achterop voor dit soort doeleinden.
als dat niet gaat en lawezeggu dat de uplink poortje 1 is dan steeds 1 met de volgende poortje 2 verbinden. steeds 1 met 2 verbinden. en als laatste weer 1 met de eerste 2 verbinden ander kun je verbroken ethernets krijgen. Spanning tree zal de onstane bridging-loop oplossen.
Je moet bij de gistron dingen, gewoon een normale UTP kabel tussen de uplink (van de ene) en een andere poort (van de andere) gooien.
en voila het werkt!
en voila het werkt!
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
of een crosskabel tussen 2 rechte poorten, of een crosskabel tussen 2 gewone poorten./Op maandag 07 mei 2001 18:56 schreef Le Mol het volgende:
Je moet bij de gistron dingen, gewoon een normale UTP kabel tussen de uplink (van de ene) en een andere poort (van de andere) gooien.
en voila het werkt!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
of een crossed cable van uplink naar uplink
Op maandag 07 mei 2001 22:33 schreef poohbeer het volgende:
of een crossed cable van uplink naar uplink
dat zei ikOp maandag 07 mei 2001 19:34 schreef Dirk-Jan het volgende:
[..]
of een crosskabel tussen 2 rechte poorten,
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Wij gebruiken gewoon altijd 1 van de 4 gigabit poorten op onze switches om ze te koppelen.
Alleen dan kunnen we onwijs goede pings in LAN games garanderen terwijl er ook onwijs veel data over en weer wordt gepompt.
Alleen dan kunnen we onwijs goede pings in LAN games garanderen terwijl er ook onwijs veel data over en weer wordt gepompt.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Waarvoor denk je dat die Uplink poortjes zijn ?Op maandag 07 mei 2001 15:40 schreef Theezak het volgende:
We hebben 2 10/100mbit switches besteld bij Gistron, maar wat is nu de beste manier om die twee te koppelen. Van uplink naar uplink of van gewone poort naar uplink. Met crosscable of met gewone utp kabel????
Dat zijn standaard "crossed" poortjes, zodat je met een gewone straight kabel je Switches kunt verbinden. Heb je dus geen crosscable nodig. Die poortjes zijn er voor bedoelt.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1