Toon posts:

[BC3] Hub nodig voor 2 internet op 2 pc''s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 pc met 2 nic''s (WinME) en 1 pc met 1 nic (Win98).

Ik weet wel hoe ik internet moet delen enzo, maar dat deed ik dan met een hub voor meerdere pc''s.

Nu hoeft er maar 1 pc aan de hub... Is deze dan overbodig, en kan ik gewoon rechtstreeks de UTP kabel in de 2e nic prikken? Of moet dat een Cross-over zijn?

Heb al gezocht maar kon er niks over vinden...:?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beter zoeken....

Crosskabel gebruiken, straight zal niet lukken..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ben 2 uur bezig geweest, sorry dat ik niet meer tijd heb... :'(

geen hub dus....

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:09
dat was toch duidelijker geweest >:) crosslink kabel dus...

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:09
Nu hoeft er maar 1 pc aan de hub...
Waar gebruik je die hub nog voor?

Verwijderd

Topicstarter
nou het gaat hier om een ''nieuw'' netwerkje bij iemand. Ik dacht dat het wat duidelijker uitleggen was om maar even te stellen dat er een hub tussen zat.

Die zit er dus niet. In werkelijkheid heb ik daar 2 computers waarvan er maar 1 een nic heeft welke op de kabel is aangesloten.

Dalijk ga ik naar de winkel om 2 nic''s te kopen + een kabel. Ik vroeg me dus af wat voor soort kabel en of ik een hub mee zou moeten brengen.

Dat was dus de vraag. Dacht dat het niet echt duidelijk zou zijn om dat zo op te schrijven ;)

Verwijderd

cat 5 UTP cross cable

Verwijderd

Topicstarter
haha, ok, zal in het vervolg de laatste manier van uitleggen gebruiken >:)

thanks guys!

nog 1 vraagje dan:
hoe zit dat ook weer met het afschermen van het netwerk voor chello? of is dit niet legaal om hier te vragen?

en anders ga ik nog maar eens die search induiken. maar ja als je het zo weet....

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:54

@r!k

It is I, Leclerq

Moet je iets van ip masquerading of NAt gebruiken. (of bedoel je dat niet) Ik zou nooit mijn interne netwerk onafgeschermd aan het internet hangen en het lijkt me ook sterk dat dat niet mag.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dus subnetmask gebruiken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat met WinRoute doen?
In de search vind ik voornamelijk Linux oplossingen.
Lijkt me een beetje overdreven om hier een Linux-bakje tussen te zetten...

En wat bedoel je met Subnetmask gebruiken rambo-2001? die stel je toch gewoon in op 255.enz...
Pagina: 1