[BC3] Netwerkadapter niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb net al eens in de search gekeken en ik ben bang dat jullie me ook niet kunnen helpen. :'( Maar goed, eerst het probleem:

Ik heb de laptop (Dell Latitude CPi) van een vriendin uit Zwitserland hier staan en die moest even opnieuw worden geinstalleerd. Alles ging goed, totdat ik de modem + ethernetkaart moest installeren.
Ik heb zelf geen ruk verstand van die kaartjes, maar het is een CreditCard Ethernet 10 / 100+ Modem 56 van Xircom, CEM56-100.
Modem werkt wel, maar de ethernetkaart niet. Hij wil hier niet op het netwerk (en ik wil ''m upgraden via internet) en ik zie bij de netwerkadapters geen Xircom staan, alleen maar Externe toegang... Ik heb de nieuwste drivers gebruikt voor win98se van www.xircom.com

Wat doe ik fout? :? Wie kan me even helpen?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

wat doet ie wel en wat niet? krijgt ie een IP adres? (srat-run-winipcfg en dan naar je netwerkkaart gaan) Kan je iets anders pingen? Kan je de NIC pingen? (ping 127.0.0.1) Staat ie goed in apparaatbeheer? Zo nee: welke melding staat erbij? Heb je card & socket programmatuur geinstalleerd? etc. Niemand kan iets aan je probleem doen zonder goede info. Zie faq :)

Mijn iRacing profiel

• omitz
Hmm, ik dacht dat het genoeg info was geweest als ik vertelde dat ik geen netwerkadapter van Xircom had. Dus ook geen IP adres. Maar goed, omdat dit anders is dan bij desktop computers zal ik wat meer info geven:

Geen IPadres, kan niet pingen Staat NIET in apparatenbeheer, modem wel.
Euhh enne wat is card en socket programmatuur? :)
Dat laatste ken ik niet. Als Windows dat niet zelf standaard installeert, dan heb ik het niet op het laptoppie staan, want ik heb het niet gedaan.
Ik hoop dat ik nu genoeg info heb gegeven.

• omitz
Bij de NetwerkOmgeving moet toch gewoon een adapter staan van Xircom?

Ik heb er hetvolgende staan:
{Client}
Client voor Micro...
Microsoft Familie aanmelden (kan weg, weet ik)

{Adapters}
Externe Toegang...
SMC IrCC (Infrared.....)

{Protocollen}
Snel Infraroodprotocol.....
TCP/IP --> Externe toegangsadapter

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Heb je card & socket programmatuur geinstalleerd? etc.
Dit moet je bij je fabrikant downloaden. Heb je wel al alle beschikbare drivers voor dat type laptop gedownload?