Toon posts:

[BC3] adsl via Planet en internet sharing?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

sinds kort heb ik nu MXStream via Planet aan de praat. Voorheen via de kabel gebruikte ik met grote tevredenheid Winroute Pro voor firewall en NAT om meerdere pc''s internettoegang te geven. Nu via Planet werkt Winroute niet meer. Ook al zit er geen enkele regel (rule) in het filter, ik krijg geen enkel (Internet)respons meer. Ik zou het pakket toch graag willen gebruiken voor zowel veiligheid ALS gedeelde internetconnectie. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 18:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

euh. Het werkt hier prima.

als je de nieuwe inlogmethode gebruikt (waarover we van planet nog steeds niets gehoord hebben trouwens:(), kan je winroute gewoon zeggen dat dat je externe internet connectie is. Doet ''t hier prima.

Ik heb er ook geen/weinig kijk op. Maar door stap voor stap de help te volgen, ging het goed. btw met een ethernetmodem.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
''tis wel geen planet maar misschien heb je er iets aan http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/win2000netwerk/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ben blij dat het kan, maar krijg het nog ECHT NIET voor elkaar. Snap er geen !#^^!@$#@#!^meer van. Zoveel valt er niet in te stellen qua NAT in de Interface Table. En firewall-regels heb ik nog helemaal niet toegepast, eerst maar eens NAT...

Die XS4ALL-link is juist om het zonder NAT te regelen helaas....

More help pleazzzz :7

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 13:21 schreef JvS het volgende:

als je de nieuwe inlogmethode gebruikt (waarover we van planet nog steeds niets gehoord hebben trouwens:(),
Euhm ik ga nu gelijk naar Planet toe hoowr dus niet via het dashboard ding*D

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move

DIT IS MIJN WEBSITE

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:42
Planet heeft WEL de nieuwe inlog procedure!!!!! :)
-----------------
login@adsl-comfort
pass

login@adsl-advanced
pass

je gebruikt net als bij XS4ALL de login en pass van start.mxstream.nl!

*Damn, dat jullie dat niet wisten! :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 18:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 mei 2001 15:16 schreef Thunder het volgende:

[..]

Euhm ik ga nu gelijk naar Planet toe hoowr dus niet via het dashboard ding*D
Ja, duh... Maar het feit dat ze er niets over vertellen irriteert me.

/ow oke.. Mn huisgenoot schijnt die brief allang gehad te hebben. En die heeft ''m IHKV "we doen dit al een maand zo" schijnbaar weggegooid. :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Gebruik dan ALL ABOARD! van INternetsharing! kan je donwloaden bij download.com.

Installen en de rest gaat vanzelf.. binnen 5 minuten elke compu in je huis inet!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 07 mei 2001 21:59 schreef Nightwish het volgende:
Gebruik dan ALL ABOARD! van INternetsharing! kan je donwloaden bij download.com.

Installen en de rest gaat vanzelf.. binnen 5 minuten elke compu in je huis inet!
Dat vraagt ie niet.
Ik krijg het ook niet aan de praat
(zie [topic=175336] )
Ook adsl via planet, ik krijg wel de dns en het koetje via winroute, het nat gedeelte niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 09:14 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Dat vraagt ie niet.
Ik krijg het ook niet aan de praat
(zie [topic=175336] )
Ook adsl via planet, ik krijg wel de dns en het koetje via winroute, het nat gedeelte niet.
Ik heb topic 175336 ook ff gelezen, heb hetzelfde probleem dat winroute niet ziet welke inbelverbinding je wilt gebruiken.
Ook al heeft MXStream een nieuwe loginprocedure, het blijft vaag dat je zowel een netwerkverbinding aanmaakt als een inbelverbinding (VPN). Waar moet je nu NAT op toepassen???

Degene die het wel werkend had: kun jij je Winroute instellingen hier misschien wegplanten? Thanx a lot!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 08 mei 2001 09:30 schreef bbaass het volgende:

[..]

Ik heb topic 175336 ook ff gelezen, heb hetzelfde probleem dat winroute niet ziet welke inbelverbinding je wilt gebruiken.
Ook al heeft MXStream een nieuwe loginprocedure, het blijft vaag dat je zowel een netwerkverbinding aanmaakt als een inbelverbinding (VPN). Waar moet je nu NAT op toepassen???

Degene die het wel werkend had: kun jij je Winroute instellingen hier misschien wegplanten? Thanx a lot!
Bij mij belt ie wel in, maar dat loopt vast (heb een nieuwe inbelaccount moeten maken voor winroute, het uitloggen werkt niet, en moet win2000 rebooten)
Volgens mij werkt het niet echt lekker met win2000 prof sp1 uk

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Als het goed is, moet je NAT instellen op de VPN verbinding EN op je externe netwerkkaart. Je gebruikt dus in feite 2 keer nat. Bij je interne netwerkkaart moet nat uit staan. Verder moet je ook dns queries aanzetten. Dan moet het volgens mij wel werken.
Zelf heb ik een win2k server met routing draaien (dus geen ICS). Dat werkt ook prima.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ik heb 2 keer nat aanstaan, dns ook, en die werkt ook (de dns dan)
Ik heb inmiddels al 3 handleidingen gevolgd omdat ik het niet aan de praat krijg.
Ik weet dat alles goed ingesteld staat op de server, alleen de client kan niet connecten, dus er is of een update nodig, of het werkt niet met win2000 samen. Of er is een speciale setting nodig, sygate doet het met mijn netwerkinstellingen wel, winroute met dezelfde instellingen niet, op mijn koetje na, die kan wel connecten.

Verwijderd

Grappig, want ik had precies hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik heb het uiteindelijk wel aan de praat gekregen, maar toen heb ik daarna snel gekozen voor routing and remote access. Dat werkte zowieso veel prettiger (is al een service onder nt en connect bij het opstarten zonder inloggen).

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

uhmm hoe heb je het aan de praat gekregen?
Want sygate werkt niet helemaal lekker met blackice samen (maar dat ligt meer aan blackice, de ene keer doet ie het wel, dan weer niet en dan moet ik rebooten, en dan doet ie het of altijd, of maar een tijdje)
Over winroute hoorde ik goede dingen, dus ik wilde hem ff testen, maar zoals de zaken er nu voorstaan blijf ik sygate gebruiken (versie 3 dan, want 4 krijg ik ook niet aan de praat)

Verwijderd

Topicstarter
Veel reacties inmiddels, maar een volgend probleem: ik had Winroute Pro verwijderd, een (fukk)pakket van Visicom geprobeerd en weer snel terug naar Winroute (Lite). Nu is natuurlijk direct na installatie de code verlopen dus heeft iemand wat leuks in de aanbieding voor de meest recente versie (v4)?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:19

Millennium

Bug free !!!

NAT hoeft alleen maar over RAS/Line....
in win98 maakt het niet veel uit of je het ook over de (internet)netwerkkaart aanzet.
Win2000 de er bij mij wat moeilijker over.
(Dus gewoon ALLEEN over de RAS/line)

Mochten clients niet kunnen browsen, dan was er een of andere reg-edit te doen om het te fixen... Staat hier vast wel ergens (search...)

suc6

Rampen bak 2004

Verwijderd

NAT alleen op de mxstream lijn aanstaan, niet op de netwerkaartdie aan mxstream hangt en ook niet op de lan NIC. Verder heb ik op mijn server wel die regedit patch moeten doen (win NT 4.0). van de helpdesk van winroute: "
"..... Het heeft te maken met een lagere MTU van
de tunnel die voor MXStream gebruik wordt. Dat is te fixen, zie
ftp://ftp.bit.nl/winroute/

verders handmatige IP instellingen op alle PC''s, wel DNS forwarding aan op de winroute bak en op de clients de interne NIC van de server als DNS opgegeven. loopt prima

enige wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dit: winroute laat ik automatisch laden bij boot van de server en verbinding maken. Maar dat doet winroute al voordat ik aangelogd ben op de server, dwz alle clients kunnen internet door de server alleen maar aan te zetten.

enfin, t moet dus gewoon kunnen maar zonder die regedit werkte het voor geen meter.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 15:31 schreef voe22 het volgende:
NAT alleen op de mxstream lijn aanstaan, niet op de netwerkaartdie aan mxstream hangt en ook niet op de lan NIC. Verder heb ik op mijn server wel die regedit patch moeten doen (win NT 4.0). van de helpdesk van winroute: "
"..... Het heeft te maken met een lagere MTU van
de tunnel die voor MXStream gebruik wordt. Dat is te fixen, zie
ftp://ftp.bit.nl/winroute/

verders handmatige IP instellingen op alle PC''s, wel DNS forwarding aan op de winroute bak en op de clients de interne NIC van de server als DNS opgegeven. loopt prima

enige wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dit: winroute laat ik automatisch laden bij boot van de server en verbinding maken. Maar dat doet winroute al voordat ik aangelogd ben op de server, dwz alle clients kunnen internet door de server alleen maar aan te zetten.

enfin, t moet dus gewoon kunnen maar zonder die regedit werkte het voor geen meter.
Okee, op zich duidelijke tips:
regverwijzing gedaan
alleen NAT op RAS-line

Aan de rest van de instellingen kom ik in het geheel niet toe. Zodra ik Winroute aanzet kan ik op mijn eigen pc nul,nul,nul,nul,nul,nul,nul,nul,nul,nul,nul!

Heb ook al eens compleet TCP/IP verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nix helpt!

Overigens zijn de instellingen van de RAS-line in Winroute helemaal niet te configureren. Er is een MXStream VPN-verbinding bij netwerkeigenschappen, in Winroute komt die helemaal niet terug in de dropdown-list. Een nieuwe aanmaken helpt niet, want zodra je op OK wilt drukken, wordt er gemekkerd dat niet alle instellingen zijn ingevuld.. Nou ja, annuleren is dan nog de enigste optie.

Kortom, het werkt niet.

En Planet? Die heeft helpdeskmedewerkers die heeele nuttige meeltjes kunnen schrijven: dit wil ik jullie niet onthouden:

Ik schrijf:
Onlangs is het gelukt om via Planet en MXStream het internet op te gaan. Voorheen gebruikte ik via kabelInternet het pakket Winroute Pro voor firewallbeveiliging en NAT voor internetgebruik met meerdere pc''s. Op het moment dat ik nu echter Winroute start, werkt de internetverbinding niet meer. Echter, op de MXStream-site wordt wel een persoonlijke firewall aanbevolen. Mijn vraag is dan als volgt: kan ik Winroute (lees: firewall en NAT) blijven gebruiken voor gedeeld en veilig internetgebruik via Planet en MXStream, zo ja, wat zijn (relevante) instellingen/technische zaken/randvoorwaarden voor dit gebruik en zo nee, welke andere softwarepakketten worden aanbevolen om dit te realiseren?

Het antwoord:
Hackers zijn vooral op zoek naar gebruikers die ''always online'' zijn. Deze gebruikers maken immers lange sessies waardoor hackers lange tijd in computers van andere gebruikers kunnen inbreken. Er zijn verschillende oplossingen voor: De eerste is uiteraard de verbinding te verbreken wanneer u die niet nodig hebt. Er zijn andere methoden om uw computer te beveiligen. Er zijn zogenaamde "firewalls" te bouwen waardoor inbreken in uw computer nagenoeg onmogelijk wordt. Vaak leidt het gebruik van een firewall tot een gering snelheidsverlies, maar dat gegeven weegt absoluut op tegen het feit dat u tegen hackers beveiligd bent. Meest verkochte firewall software is afkomstig van onder andere:
AVP http://www.avp.com
Signal9 http://www.signal9.com
McAfee http:/www.mcafee.com/centers/clinic/firewall_center.asp
Norton http://www.norton.com

NB.: De installatie en het gebruik van deze software wordt niet door Planet Internet ondersteund.

Waarop ik in het geheel niet ontdaan opmerkte:
En nu het antwoord op mijn vraag graag ;-) ....

Waarop een hele koele helpdeskdude schreef:
Wij kunnen uw vraag helaas niet verder beantwoorden. Uw vraag valt buiten de ondersteuningsvoorwaarden van Planet Internet.

Mijn afscheidsmeeltje, in het geheel niet gefrustreerd:
Ondersteuning tot aan de deur heet dat!!!!!!

Had dan GEEN antwoord gegeven, want de mensen van de helpdesk die dat soort onzinnige meeltjes schrijven hadden wel iets beters kunnen doen, nl. verdieping in dit onderwerp waar
erg veel mensen mee stoeien???? ''t Is maar een suggestie hoor van iemand die ondersteuning verwacht!!! Je kunt die mensen ook leren hoe ze veters kunstzinnig moeten strikken ofzo, dat is ook heel erg nuttig!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Ik heb ook MxStream van Planet en gebruik AnalogX proxy (Is lekker licht). Maar als ik op m''n interne netwerk wil inloggen moet ik eerst inet verbinding maken, en krijg dan pas het "geef je netwerk passwoord" scherm.:(

Wie weet hoe je dit verhelpt?

(Dus netwerk login op start-up)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1