[BC3] Moet ik nu 100 Mbit aanleggen?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik heb nu een 10 Mbit netwerk, maar als je van een andere pc op mijn pc muziek luisterd gaat die af en toe traag (winamp hangt heel even). Dit is meestal het geval als ik iets over het netwerk doe (bijv. website opvragen (via de pc waar het muziekje speelt)). Kan ik dit voorkomen door een 100Mbit netwerk aan te leggen of is er een manier voor om dit te voorkomen (btw heb 3 pc''s en allemaal windows 98 SE asl OS).

Dus.......

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat voor merk netwerkkaarten zijn het?

Ik had namelijk eerst netwerkkaarten van een onbekend merk, en had toen ook slechte performance, heb toen omgewisseld voor 3com kaarten, de instelling op '' minimize cpu utilisation'' gezet en het werkte opeens een stuk beter!

En dat allemaal in een 10mbit Coax netwerk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
1 MP3 van 3 minuten = 3MB
3MB / 3minuten = 1Mbyte = 10Mbit per minuut
10Mbit/60 = 0,1666...Mbit = 170.66Kbit/sec

een 10Mbps netwerk lijkt mij voldoende

iemand die mij kan vertellen of ik foutreken?

(1byte=8bit, maar je moet toch ook overhead rekenen van 20% zodat je op 1byte=10bit uitkomt?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit heeft te maken met de manier, waarop de TCP/IP stack pakketjes verzend.

Hier kun je wel its aan doen. NL QoS installeren, dat zit bij windows 2000 professional.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Het is 1 realtek kaart en 2 ISA NE2000 compatible''s dus..... waar kan ik dus functie uitzetten/inschakelen?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op maandag 07 mei 2001 11:46 schreef freaky20 het volgende:
Het is 1 realtek kaart en 2 ISA NE2000 compatible''s dus..... waar kan ik dus functie uitzetten/inschakelen?
Ik weet niet of dat met die kaarten kan, ik ben bang van niet. Het is in ieder geval aanwezig op 3com NIC''s

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1