Toon posts:

[BC3] gateway valt constant weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo,

ik heb een probleem, heb eindelijk me linuxbak als gateway tussen me windows machines en mxstream. Werkt goed.... 1 probleem de verbinding tussen de gateway en de clients valt de heletijd weg..... dus pagina''s zijn ineens niet te bereiken, icq moet weer connecten en dat om de random aantal seconden...... kent iemand dit, of weet hij/zij wat het probleem is?

PLEASE LET ME KNOW hoe ik dit kan oplossen.

owja en een andere oplossing als: koop een hub, want die komt eraan :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop een hub? die heb je al neem ik aan als je een netwerk hebt tenzij je coax hebt uiteraard. een router bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik heb coax :)

ga wel een hub kopen (nog iemand suggesties? 8 ports 10mbit ofzo)

maar ondertussen wil ik eerst zien of ik dit stomme gateway probleempje op kan lossen.

verbinding tussen client en gateway valt dus steeds weg... terwijl de verbinding naar internet prima werkt. enig idee waardoor dit kan komen?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
heb je alleen van windhoos machine > gateway problemen? ff pingen van windows > windows machine. mischien heeft het hele netwerk problemen.

kwist niet dat je hier ook zat :)
Jaco

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je in de dos promt een trace doet (bv. tracert www.yahoo.com) krijg je dan ook een hoop packet-loss?

Welke linux distro draai je, en (belangrijker) welke kernel en welke firewall? (iptables of ipchains)?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
coax hoeft in principe geen enkel probleem te zijn (mn vader draait weliswaar win2k met ICS), bij mij loopt het prima en mn ping tijden zijn ZEKER niet slecht EN ik heb nauwelijks tot geen packet loss

• ScuL
  • Laatst online: 06:11
UTP of BNC maakt totaal geen verschil wat betreft verbindingswegval of dat soort vreemde fenomenen, hm het enige dat het geval zou kunnen zijn is dat je coaxkabel langs een gigantische stroomvretend bron loopt als een wasmachine ofzo, die produceren zo''n groot magnetisch veld dat het signaal door je kabel afgebroken wordt.
Maar dan zou je ook problemen moet ondervinden met het kopiëren binnnen je netwerk en dat is waarschijnlijk niet het geval, dus ik zou het probleem ergens anders zoeken. Wat het dan moet zijn is me een raadsel, maar probeer de ethernet kaart van MxStream eens in een ander PCI slot (en dus IRQ) ofzo..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
(nog iemand suggesties? 8 ports 10mbit ofzo)
als je je netwerk alleen voor internet delen gebruikt volstaat een 10mbit hub van een goedkoop merk. ikzelf heb een unex hubje, functioneert perfect. als je ook files wil transferen over je netwerk dan is 100mbit wel lekker en helemaal luxe is dan een switch.

Verwijderd

Topicstarter
oke nou ik d8 eerst dat die tip van bij de wasmachine weghalen wel hielp :) /me joking.

Maar lagen wel transformaters bij de coax kabel, maar nadat ik dat weg had gehaald was het probleem er nog.

Vanmiddag maar een switch (tja of switching hub) gehaald, en het werkt nu prima!!!

Dus geen probleem meer :)

Weet iemand trouwens hoe je met mxstream een ander ip aan een systeem kan geven? Ik ben nog de trotse bezitter van 4ip''s namelijk :)

Of gaat dat automatisch?

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe je met mxstream een ander ip aan een systeem kan geven? Ik ben nog de trotse bezitter van 4ip''s namelijk :)

Of gaat dat automatisch?
Werd toch ''automatisch'' terug gezet naar 1 ip adres. Als je 4 ip''s hebt dan heb je geen gateway/proxy nodig (als je niet meer dan 4 comps hebt dan)

Ik weet niet welke provider je hebt, maar je moet ze dan toevoegen in je config van je adsl adapter. (menuutje via telnet/http) en dan op de comp je ip instellen als 10.0.0.136 (hmm was volgens mij zoiets standaard, kan je ook weer veranderen in je adapter).

Hmm beetje onduidelijk maar staat in boekje wat bij m''n abbo zat. Het werkt niet maar ik heb het wel.

Damn $^@*(@$@^$^@%*$&^*%@*$(@($ KPN, Tsk kunnen in een half jaar nog geen lijntje trekken. :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb dus nog wel 4 ip''s omdat ik het in december had aangevraagd en toen stond er nog bij dat je er 4 kreeg. Ik stond ook verbaast toen ik vorige week hoorde dat ik er toch 4 kreeg, maar goed :) ben allang blij kan ik de rest van me compu''s ook als server op zetten.

Maar goed dat moet dus in de config van modem (0.0.138 had je goed)

Ik ga het eens opzoeken :S bedankt iig

ps. heb xs4all

Verwijderd

ja dan moet je dus met pc1 tm 4 inloggen achter het ip van je modem (die 10.0.0.138 dus) maar dan werkt je interne netwerk niet goed meer na het inbellen
wat je dan moet doen is op je modem (datezlefde ip in je browser invulle)
en daar dus in de ip adresslijst waar 10.0.0.138 staat, een ip zoals 192.168.0.100 ofzo geven
dan alle clients op 192.168.0.x zetten en dan zouden alle computers een ander ip moeten hebben zonder dat ze hun interne verkeer verliezen

• ScuL
  • Laatst online: 06:11
Op maandag 07 mei 2001 16:20 schreef woeitje het volgende:
Vanmiddag maar een switch (tja of switching hub) gehaald, en het werkt nu prima!!!
Dan heeft ''t aan iets anders binnen de BNC-structuur gelegen, waarschijnlijk een terminator of een T-stuk of iets dergelijks wat niet helemaal goed meer was, of misschien zelfs interne kabelbreuk...

Praktisch gezien is er namelijk geen verschil tussen de werking van beide netwerken, puur het type bekabeling en de snelheid verschilt (100 mogelijk met UTP).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1