[BC3] Ip-adress scannen?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe kan ik ip-adressen scannen zonder dat @home dat door heeft?
Ik wel eens gehoord dat ik dan via een proxy-server moeten scannen, is dit waar en hoe zou dat eventueel moeten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

waarom zou je dat willen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

kijken naar leuke shares of ftp-servers misschien ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BC3 Victim
Nou kijk, ik wil bij een goede vriend van me inbreken. Hij belt bij hetnet in en dat betekent dat hij altijd een ander ip-adres heeft. Nou heb ik dus een aantal dagen zitten scannen op die adressen van hetnet zonder succes btw. En ik heb onlangs een waarschuwing gehad van @home dat ik met dat scannen moet stoppen. Vandaar deze vraag.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

misschien iets in php maken.

• BC3 Victim
php ken ik niet. Ik zou alleen graag willen weten of je dus ''onzichtbaar voor @home'' kunt scannen via een proxyserver.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 21:11 schreef Snoopydoo78 het volgende:
php ken ik niet. Ik zou alleen graag willen weten of je dus ''onzichtbaar voor @home'' kunt scannen via een proxyserver.
onzichtbaar: waarschijnlijk wel.
scannen: ligt eraan waarnaar.

• BC3 Victim
Ik wil scannen op bepaalde poorten!

• BC3 Victim
Bedankt jongens, maar ik heb het al!
De mazzel!!!
Snoopydoo

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
ik scan ook regelmatig ranges af. maar ik doe altijd buitenlandse ranges. Heb nog nooit iets van @home gehoord!!!

Advanced sheep-counting strategies

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Op zondag 06 mei 2001 21:20 schreef Snoopydoo78 het volgende:
Bedankt jongens, maar ik heb het al!
De mazzel!!!
Snoopydoo
Waarom geef je dan niet meteen de oplossing door ? Misschien zijn er nog meerdere mensen die dit willen weten.

• BC3 Victim
doe maar niet... ik word nu al gek van de firewall meldingen..... dadelijk gaat iedereen (zinloos geweld) poorten scannen

Verwijderd

Als iedere keer een bepaald persoon je poorten scant en je weet wie het is... Dan meldt je dat toch gewoon aan zijn provider?

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 21:08 schreef Snoopydoo78 het volgende:

Nou kijk, ik wil bij een goede vriend van me inbreken. Hij belt bij hetnet in en dat betekent dat hij altijd een ander ip-adres heeft. Nou heb ik dus een aantal dagen zitten scannen op die adressen van hetnet zonder succes btw. En ik heb onlangs een waarschuwing gehad van @home dat ik met dat scannen moet stoppen. Vandaar deze vraag.
ben ik nu gewoon gek of is het idioot stom om alle hetnet-adressen af te scannen? dat zijn er tienduizenden! voordat je het adres van ''jouw vriend'' zou hebben heeft hij allang weer een andere en kan je weer overnieuw beginnen. ik neem aan dat je ''m via icq wel kunt bereiken.. op die manier kun je heel makkelijk zijn IP achterhalen, waardoor je helemaal niet meer hoeft te scannen.

soms is het handiger om je eerst af te vragen HOE je het doet voordat je actie onderneemt.

Verwijderd

inbreken is volgens mij nog steeds een illegale praktijk

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op zondag 06 mei 2001 20:57 schreef Snoopydoo78 het volgende:
Hoe kan ik ip-adressen scannen zonder dat @home dat door heeft?
Ik wel eens gehoord dat ik dan via een proxy-server moeten scannen, is dit waar en hoe zou dat eventueel moeten?
Als je dat nog niet kan, kom jij ook echt niet eens een windhoos bak binnen :) of heb je hem sub7 laten runnen ofzo >:) you go girl :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

port scanning is lame. EN vaak staat je provider dat niet toe, bekijk dus de algemene voorwaarden voordat je er aan begint.

Portscanning wordt gedaan om te kijken of mensen trojans geinstalleerd hebben, of er anonymous FTP server is voor warez boards, of om DoS attack te doen.

Altijd als iemand bij uitgebreid scant, meld ik dat aan de provider. Het is nog niet gebeurd dat dat niet in behandeling is genomen.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 14:22 schreef collin het volgende:

[..]

Als je dat nog niet kan, kom jij ook echt niet eens een windhoos bak binnen :) of heb je hem sub7 laten runnen ofzo >:) you go girl :)
Dan mag jij mij vertellen hoe ik zonder trojan zo''n windhoos bak binnen kom!
Bvd,
Martijn

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op maandag 07 mei 2001 15:58 schreef Snoopydoo78 het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen hoe ik zonder trojan zo''n windhoos bak binnen kom!
Bvd,
Martijn
Niet dus :)

Overigens is @Home niet degene die ziet dat je zit te scannen, maar HetNet ziet het en die meldt het aan @Home.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 00:05

qless

...vraag maar...

Hmm, tsja portscannen is beetje lame, maar ik ga er niet zomaar wat tegen doen..ik gebruikte het zelf ook wel eens (dyn ip en dan je ip vergeten tja, dan de hele range even scannen op bepaald poortje wat ik open heb staan)

Dus ik vind een poortscan eingelijk niet echt erg...en lamers die gaan zitten te connecten op 12345 en 12346 enzo NUKE them...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:44 schreef qless het volgende:
Hmm, tsja portscannen is beetje lame, maar ik ga er niet zomaar wat tegen doen..ik gebruikte het zelf ook wel eens (dyn ip en dan je ip vergeten tja, dan de hele range even scannen op bepaald poortje wat ik open heb staan)
Nou dat is niet nodig hoor, je krijgt je eigen ip configuratie te zien in windows met ipconfig of winipcfg.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 07 mei 2001 18:43 schreef RopStop het volgende:

[..]

Nou dat is niet nodig hoor, je krijgt je eigen ip configuratie te zien in windows met ipconfig of winipcfg.
Doe dat ff op afstand :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op maandag 07 mei 2001 15:51 schreef RopStop het volgende:
port scanning is lame. EN vaak staat je provider dat niet toe, bekijk dus de algemene voorwaarden voordat je er aan begint.
In de algemene voorwaarden van Chello staat dat ik iemands poorten mag scannen met instemming van die persoon. Verder is portscannen niet lame, alleen in de zin waar dit topic voor is gestart. Als jij wil kijken in hoeverre je computer dicht staat, is portscanning van essentieel belang. Maar om nou hele ipranges te gaan scannen, gaat ook mij te ver. Overigens hoop ik dat het knulletje dat dit topic heeft gestart zijn abo verliest. >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
gewoon accountje bij dyndns.org nemen als je dyn ip hebt :)
Pagina: 1