[BC3] Realtek RTL8139B probleem in w2k

Pagina: 1
Acties:

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Krijg hem niet aan de praat. "Cable Disconnected" terwijl hij er natuurlijk gewoon inzit, en ook goed is. Als ik mezelf wil pingen zegt ie "Destination Unreachable" zodra ik via m''n 56k modempje heb ingebeld verandert dat naar Request timed out. Het is een crosslink netwerk, tcp/ip reinstall heb ik geprobeert, de instellingen van de win95 bak aan de andere kan zijn ok.
Iemand een idee?

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Brand het ledje achterop de netwerkkaart? (ik weet eigelijk niet of die realtek wel een ledje heeft...)
Brand het ledje op de andere netwerkkaart ook ?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat zegt "ipconfig /all"?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Soms hebben netwerkkaarten problemen met het detecteren van de netwerksnelheid die gebruikt moet worden, hij krijgt dan geen verbinding.
Als je de kaart in de software instelt op de gewilde snelheid dan loopt het prima.
Maar ik weet niet zeker of dit het probleem is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Exposure
  • Niet online
Sorry dat mijn antwoord zo lang duurde.
Als ik ipconfig /all doe zegt ie dus Cable Disconnected. Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, toen hielp een w2k reinstall, maar daar heb ik nu geen zin in. Het ledje brandt, maar dat doet ie volgens mij al als de kabel er aan beide kanten in zit. Ook als ik hem instel op 100mbit full duplex helpt het niks. Ik denk eerder aan een software probleem, misschien een conflict met een oude netwerkdriver. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik die verwijderen kan (hij staat niet meer bij device manager, ook niet hidden).

Exposure

• Exposure
  • Niet online
Niemand een bruikbare tip?

Verwijderd

Misschien toch maar een format :'(

Ander deinstalleer alle netwerk drivers en probeer ze dan opnieuw te installeren.

BTW: Heb dezelfde netwerk kaart onder NT5, ding draait prima :7

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

ff een andere kabel proberen?

\o/

Verwijderd

Ik heb al heel veel problemen met Realtek kaartjes gehoord. Een kaart die het niet doet of (zoals ik zelf heb) een tweede die het niet doet in combo met de eerste.

Volgens mij ''n combo van cheapo/kut realtek met moederbord-eigenschappen.

Het is mij niet gelukt om het op te lossen...

• Exposure
  • Niet online
Als ik nou eens wist hoe ik de oude netwerkdrivers kon verwijderen, hij staat dus niet meer bij device manager :( Misschien met een of andere repair console?
Morgen klooi ik weer verder...

Exposure.

Verwijderd

Ik heb 8139A , is een top kaartje

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
die kaart kan ook kapot zijn.
een tijdje geleden alweer leverde hier een :rbedrijf:((nee ik zeg niet wie) wat kabel verzorgt heel erg brakke:( netwerkkaarten:(.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exposure
  • Niet online
De kaart is goed, kep em geprobeerd in een win95 bak, daar deed ie het meteen

Exposure.

Pagina: 1