[BC3] Debian of FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag al meerdere keren is geweest, maar niet zoals ik hem wil stellen ;) Ik krijg vandaag een BP6 :9~ en wil deze als server gaan gebruiken. Wat is dan een beter keuze, Debian of FreeBSD. Denk hierbij aan
-Stabiliteit
-Flexibiliteit
-SMP ondersteuning
-FTP/HTTP/Samba ondersteuning

Ik heb zelf al Linux-kennis in huis, maar is FreeBSD moeilijker of makkelijker dan Linux ? Zijn er ook gameservers voor FreeBSD te krijgen (er gaat natuurlijk wel een Q3/UT server op mijn bakkie draaien :) )

Alvast bedankt !

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als server:
BSD

Voor games:
Debian

Als bezigheidstherapie:
Win98SE

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• [BoSS]
  • Laatst online: 07:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 10:29 schreef unicorn7 het volgende:
Als server:
BSD

Voor games:
Debian
Ik wil dus een (game-)server maken, dus met Q3/UT Server maar ook fileserver/HTTP en FTP server en natuurlijk internetverkeer router. Dan is Debian toch het beste ?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Niet dat ik een grote Linux/BSD kenner ben...

Maar ik zou dan ook eerder geneigd zijn om Debian te installeren omdat naar mijn mening BSD niet zo game(server) georienteerd is. Wil je op diezelfde bak ook meespelen, of gaat hij alleen als server functioneren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tiro
  • Laatst online: 17-08 02:23
Als ik het bij t.net goed begrepen heb gaat FreeBSD niet helemaal lekker met SMP.. dus moet je bij een BP6 toch voor Debian gaan...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hej Falcotjuh! Pak gewoon Debian, da snap je al en je kan lekker servertje draaien om te UT''en >:)
Pagina: 1