[BC3] Twee netwerken linken via een W2k server

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb 2 fysieke netwerken die ik wil linken door middel van een server, zodat ik gewoon van een computer van het ene netwerk kan pingen naar het andere. Ik draai op de server w2k Advanced Server en hij beschikt over 2 netwerkkaarten waar niks op hangt om het door te lussen.

Weet iemand hoe ik dit in godsnaam voor elkaar krijg?

ps:
De netwerken zitten in dezelfde ip range en de IPs zijn reeds op elkaar afgestemd.

Thanks,
Jos

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Routeren.
Routing & Remote Acces
Route ADD

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BC3 Victim
Hmz, ik heb al flink met dat routen liggen kloten, maar *wat* moet ik dan precies voor route toevoegen?

En hoe moet ik mn clients dan configgen? Of is dat niet nodig?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je zegt dat ze in de zelfde range zitten, dan is routen bullshit.

Er zijn 4 dingen die je kunt doen.

- Je gooit 1 netwerk in een andere range, en gaat routeren d.m.v. winroute o.i.d.

- Je gaat bridgen met bridgingsoftware.

- Je pakt een hub/switch, en hangt die op de plek waar je server staat.

- Je legt een crosscable tussen de 2 hubs/switches die je nu al hebt staan.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• BC3 Victim
Ik kan de netwerken niet linken, aangezien het gaat om een Wireless verbinding, dus aan de ene kant heb ik een fysiek netwerk, aan de andere kant een kaartje wat in principe fungeert als een fysieke netwerklink, maar dat niet is.

Bridgesoftware of winroute zou opzich wel werken, maar aangezien ik W2K server draai wil ik het het liefste met de bijgeleverde services linken. Dat is de beste manier, omdat ik dan niet in hoef te loggen om de software aan de gang te krijgen en omdat ik dan handiger kan administeren.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 04 mei 2001 22:43 schreef JosB het volgende:
Bridgesoftware of winroute zou opzich wel werken, maar aangezien ik W2K server draai wil ik het het liefste met de bijgeleverde services linken. Dat is de beste manier, omdat ik dan niet in hoef te loggen om de software aan de gang te krijgen en omdat ik dan handiger kan administeren.
zeker nog nooit met winroute gewerkt? winroute draait gewoon als een service. je hoeft dus niet in te loggen om het te laten werken en er zit een admin appje bij waarmee je gewoon winroute gewoon over het netwerk kan configgen.

• BC3 Victim
Dan nog, ik weet dat het gaat met W2K, en dat het niet eens zo moeilijk zou moeten zijn, ik weet alleen niet *hoe*...

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 20:37 schreef DarkSide het volgende:
Routeren.
Routing & Remote Acces
Route ADD
Ja en hier gewoon target subnet aangeven. 2 goede ip''s verzinnen en werken de boel! :0

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op vrijdag 04 mei 2001 22:57 schreef JosB het volgende:
Dan nog, ik weet dat het gaat met W2K, en dat het niet eens zo moeilijk zou moeten zijn, ik weet alleen niet *hoe*...
je bedoelt zeker die IP forwarding-zooi van NT4...

tja... die moet er ook nog ergens in rondspoken, maar ik ben het ook kwijt ;(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
RIP voor IP installen, dan IP forwarding aan zetten, en werken natuurlijk.

Wat ook kan is IP forwarden en dan een vaste routetabel aanmaken.

PS: wrom in gods naam advanced server, ga je clusteren of multicpu (2+) toepassen of zo ?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb ook een tijdje met RIP van win2k gewerkt, maar dat is echt om te huilen ;(

geef mij maar gewoon winroute of zo.
liever nog een echte router. Cisco 1605R bijv.

nixz beter dan dat.

• BC3 Victim
Performance maakt niet uit, wireless trekt toch maar kbtje of 500-600.. T''is maar dat t werkt. Zal dat RIP zo eens proberen..

Heb AS geinstalled omdat ik alle mogelijke speeltjes ter beschikking wilde hebben indien ik die eens wilde uittesten. Ik draai op mn workstation ook AS.. Zolang je alle extra services uitzet draait het precies even goed als professional (misschien 2 meg meer geheugenverbruik), dus als het geen nadeel heeft, waarom niet? (behalve het ''financiele nadeel'' ahem..)

Verwijderd

Nou, ik heb een tijdje AS gedraait op mijn Athon750/256MB en was heel opgelucht en blij toen ik eindelijk win2k weer van scratch had geinstalled.

Bij mij was AS heel sloom... de proggies zelf niet zo, maar als je een proggie op ging starten gelijk na een (re)boot duurde dat eeuwen, terwijl als je het meerdere keren tegelijk probeerde op te starten (lees: 5 keer onmiddelijk achter elkaar op het ICQ knopje raggen) ging-ie wel gewoon snel.

Maar goed, het maakt nu niet meer uit, mijn systeem is weer retesnel met win2kpro..
Pagina: 1