[BC3] UPC aan de Telefoon/ Netwerk: SOS!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
SOS,.. ik als newbie, had eindelijk het voor elkaar gekregen om mijn eerste eigen systeem aan aan ons bestaande systeem te hangen (mbv de search, voornamelijk om daarmee het internet mee op te komen) 1 dag later (vandaag) belt UPC op!!!, ze bellen vanavond trug.. dus ik weet niet 300% zeker waarvoor ze bellen maar ik heb wel zon vermoeden

hoe kunnen ze dit weten hoe kan ik dit voorkomen? Kan iemand me hiermee helpen welke settings ik dan moet instellen
(ik heb alles stap voor stap met sygate gedaan) :? ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ze kunnen eigenlijk altijd zien dat jij meerdere computers draait. Bijvoorbeeld ook als je services draait op niet standaard poorten kunnen ze nog zien waar de pakketjes heen gaan.

Ik denk niet dat ze bellen omdat je met meerdere computers op internet zit. Gebruik maar eens een Ping programma zoals Grimm''s Ping of WS Ping Pack Pro en scan wat standaard poorten van ip ranges bij jou in de buurt.

Het hangt af van de buurt waarin je zit (veel oude mensen of niet, tijdstip) maar 20-40% van de mensen draaien waarschijnlijk een of andere service.

Dit is een scan van 100 IP''s van een @home buurt. Waar DNS staat aangegeven wordt internet gedeeld:

212.120.122.062 FTP
212.120.122.068 FTP SMTP HTTP
212.120.122.069 DNS HTTP
212.120.122.072 FTP SMTP HTTP
212.120.122.084 HTTP
212.120.122.110 DNS
212.120.122.147 DNS HTTP
212.120.122.152 FTP POP3 SMTP HTTP
212.120.122.168 POP3 SMTP HTTP
212.120.122.172 FTP SMTP HTTP
212.120.122.221 FTP
212.120.122.249 HTTP

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 14:27 schreef JaWa het volgende:
SOS,.. ik als newbie, had eindelijk het voor elkaar gekregen om mijn eerste eigen systeem aan aan ons bestaande systeem te hangen (mbv de search, voornamelijk om daarmee het internet mee op te komen) 1 dag later (vandaag) belt UPC op!!!, ze bellen vanavond trug.. dus ik weet niet 300% zeker waarvoor ze bellen maar ik heb wel zon vermoeden

hoe kunnen ze dit weten hoe kan ik dit voorkomen? Kan iemand me hiermee helpen welke settings ik dan moet instellen
(ik heb alles stap voor stap met sygate gedaan) :? ;(
Niks aan de hand denk ik...
UPC belt momenteel hun klanten op met de vraag of ze de telefoon ook via UPC willen.
Gewoon reclame-telefoon dus....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik wist niet dat ze dat konden zien, trouwens...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 04 mei 2001 15:01 schreef MOL het volgende:
Ze kunnen eigenlijk altijd zien dat jij meerdere computers draait. Bijvoorbeeld ook als je services draait op niet standaard poorten kunnen ze nog zien waar de pakketjes heen gaan.

Ik denk niet dat ze bellen omdat je met meerdere computers op internet zit. Gebruik maar eens een Ping programma zoals Grimm''s Ping of WS Ping Pack Pro en scan wat standaard poorten van ip ranges bij jou in de buurt.

Het hangt af van de buurt waarin je zit (veel oude mensen of niet, tijdstip) maar 20-40% van de mensen draaien waarschijnlijk een of andere service.

Dit is een scan van 100 IP''s van een @home buurt. Waar DNS staat aangegeven wordt internet gedeeld:

212.120.122.062 FTP
212.120.122.068 FTP SMTP HTTP
212.120.122.069 DNS HTTP
212.120.122.072 FTP SMTP HTTP
212.120.122.084 HTTP
212.120.122.110 DNS
212.120.122.147 DNS HTTP
212.120.122.152 FTP POP3 SMTP HTTP
212.120.122.168 POP3 SMTP HTTP
212.120.122.172 FTP SMTP HTTP
212.120.122.221 FTP
212.120.122.249 HTTP
als je een linux router gebruikt zien ze toch alleen maar de IP van die computer? toch niet de rest van de zooi die er achter zit? :?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 04 mei 2001 15:15 schreef Samor het volgende:

[..]

Niks aan de hand denk ik...
UPC belt momenteel hun klanten op met de vraag of ze de telefoon ook via UPC willen.
Gewoon reclame-telefoon dus....
[off-topic]

Tja, die had ik dus laatst ook. :(

Het frustrerende daaraan ? Ze kunnen het niet eens aan me leveren, en ook Kabel-Inet niet. Maar wel bellen of ik interesse heb. Mij een beetje blij maken met een dooie mus. :(

Ach ja, ik betaal de KPN wel gewoon door totdat ADSL in 2013 leverbaar wordt.

[/off-topic]

Sorry, ik moest deze ff kwijt.

Aannames zijn fataal.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
Op vrijdag 04 mei 2001 15:18 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

als je een linux router gebruikt zien ze toch alleen maar de IP van die computer? toch niet de rest van de zooi die er achter zit? :?
het gaat om de services die je draait. ze scannen dat IP af met wat voor servers er aan staan, web, mail, ftp, dns etc. dat gaat via zogenaamde poorten. bijv poort 80 is http. als jij intern een web server hebt draaien waarvan het internet verkeer niet intern geforward wordt is er niks aan de hand, dat zien ze nooit. zodra je het publiekelijk open gaat zetten dmv port forwarding dan kunnen ze het uiteraard wel zien.

Verwijderd

Uhm wat heeft DNS nou te maken met of je je inet shared? dat raakt kant nog wal

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 04 mei 2001 15:26 schreef Deleon het volgende:
Als jij je inet niet shared, heb je ook geen DNS nodig.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 15:21 schreef twiekert het volgende:

[..]
zodra je het publiekelijk open gaat zetten dmv port forwarding dan kunnen ze het uiteraard wel zien.
wie doet dat nou dan :?

als je dan toch zo''n router hebt of wat dan ook zorg dan dat je dat blokt.:)

enne ik heb geen firewall of niks en heb een netwerk heb ftp enzo.. en als ze me bellen doe ik net of ik dom ben...

"Oh...wat zegt u...een sevice ??...nooit van gehoord"..

• BC3 Victim
ha gelukkig wat reacties...
ik heb wat vrienden van me gebeld die ook hun chello sharen en een daarvan was ook laatst gebeld voor reclame...
dus ik hoop dat het dat maar is..
ik had begrepen dat chello een soort gedoogbeleid voert tov chello sharen in een huishouden.
nu maar afwachten tot 7 uur vanavond wanneer ze terug bellen

ik vond het in iedergeval heeeeel merkwaardig gister is het me dus gelukt om alles up en running te krijgen en vandaag dat telefoontje...

Kga nu ff wat ping progs zoeken..
BTW Hoe kan ik zien of upc mijn poorten scant en belnagrijker hoe kan ik voorkomen dat ze iets (ontoelaatbaars) zien

(ik ben dus echt heeeeelemaal nieuw op dit gebied het heeft me al best wat gekloot gekost om netwerk en internet te delen dus replys pleaz in leeken taal)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 15:27 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Als jij je inet niet shared, heb je ook geen DNS nodig.
1) dat is niet waar (waar haal je dat onzinverhaal vandaan? DNS heeft absoluut niks te maken met inet-sharing in principe)
2) zoals jij''t zei was''t alsof alleen mensen met dns-servers inet sharen wat natuurlijk ook crap is. Die anderen kunnen net zo goed inet sharen

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 04 mei 2001 15:56 schreef Deleon het volgende:

[..]

1) dat is niet waar (waar haal je dat onzinverhaal vandaan? DNS heeft absoluut niks te maken met inet-sharing in principe)
DNS heeft ook niets met Inet-sharen te maken. Maar het kan met Inet-sharen te maken hebben. Afhankelijk van hoe je het aanpakt. Het is er echter niet voor nodig idd.
2) zoals jij''t zei was''t alsof alleen mensen met dns-servers inet sharen wat natuurlijk ook crap is. Die anderen kunnen net zo goed inet sharen
Dat klopt. Ik bedoelde ook niet dat je geen Inet kan sharen zonder DNS. Maar als je DNS draait, geheid dat je Inet shared.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik geloof er niets van dat UPC/Chello kan zien of je internet geshared hebt. Als ze zien dat je een DHCP of DNS server hebt draaien, is de kans vrij groot dat internet geshared is, maar je kunt het ook zodanig configureren dat je helemaal geen services nodig hebt.
Neem daarbij een goede firewall, die geen ping replies geeft en Chello komt niets te weten wat je allemaal uitspookt :)

• BC3 Victim
Let er wel ff op dat je die kabel modem niet op dezelfde hub aansluit als je eigen netwerkje. Klinkt misschien logisch, maar geloof me ik heb het bij een paar mensen gezien.

• BC3 Victim
kheb geen hub gebruikt gwoon 2 nics en cross utp.
evengoed bedankt

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Op vrijdag 04 mei 2001 15:26 schreef Deleon het volgende:
Het heeft ermee te maken dat de DNS geforward moet worden. Voor de rest heb je gelijk.
Neem daarbij een goede firewall, die geen ping replies geeft en Chello komt niets te weten wat je allemaal uitspookt
Daar zat ik ook aan te denken, maar vroeg me af of het ook nadelen heeft.

Ik heb nu Watchmyserver.com ingesteld op een computer achter de router, dus als ik de router instel om geen reply te geven op ICMP pakketjes doet W.com het niet meer. Kleven er voor de rest nog nadelen aan?
Pagina: 1