De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Simpel, als je geen computer voor server wil laten spelen zul je OF een extra ip-nummer moeten nemen bij je provider, OF een hardwarematige router. Anders kan het niet!Op vrijdag 04 mei 2001 13:40 schreef Komaki het volgende:
Daar gaan we dan
Ik heb:
1 pc met Windows ME
1 pc met Windows 2k
1 4 poorts Hub
en een kabel modem. (casema)
Hoe moet ik mijn netwerkinstellingen zetten als ik met allebij (tegelijk) op internet wil en nog op elkaars pc wil kunnen kijken.
Maar ik wil niet dat 1 computer voor server gaat spelen want ik wil niet dat ik een computer de hele dag aan laten staan.
heeft iemand een idee hoe ik tog op alle 2 de computers op internet kan krijgen zonder afhankelijk te zijn van de ander?
Wat wel kan, is de FAQ bekijken, inmiddels zijn er al tig-miljoen topics hierover geweest. Zoveel dat er een stuk over is opgenomen in de FAQ. Wil je weten hoeveel, gebruik dan de search eens (want dat heb je niet gedaan, dat weet ik zeker...)
Een FAQ en de search zijn er echt niet voor niets!
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
ok je hebt helemaal gelijk.
misschien dat ik nu orgineler ben dan (ik betwijfel het
) 
maar hoe gaat een hardwarematige router in zijn werk
want die oplossing staat me wel aan.
Kan een router een verbinding maken of de verbinding herstellen bij problemen? zo ja is dat misschien wel een oplossing want het schijnt dat een router redelijk stil is
misschien dat ik nu orgineler ben dan (ik betwijfel het
maar hoe gaat een hardwarematige router in zijn werk
want die oplossing staat me wel aan.
Kan een router een verbinding maken of de verbinding herstellen bij problemen? zo ja is dat misschien wel een oplossing want het schijnt dat een router redelijk stil is
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
stil zeker ja... en je wordt ook stil van de prijs...
Vraag dan gewoon een extra account aan bij je provider, ff hubje+kabels kopen klaar!
PIII 800@804 Mhz
een hardwarematige router... ik ken het idee, maar ik heb het nog nooit gezien.
bouw hem zelf.
benodigdheden:
- 3 netwerkkaarten, upt. Kabels en hub.
- 2 computers voor normaal gebruik
- 1 386 ofzo, waar je freesco opzet.
Je knoopt al die computers aan elkaar met die utp-stuff, stelt de router in en klaar.
Het schijnt dat ''ie ook automatisch opnieuw kan inbellen jah.
Het enige wat je echt moet regelen is een oude computer, maar dat is wel te doen denk ik... die laat je dan 24/7 draaien, ik heb begrepen dat ''ie niet eens een hd nodig heeft omdat je kunt booten van floppy. Het enige lawaai dat je dan hoort is de voeding, dat is wel te weerstaan toch? succes.
bouw hem zelf.
benodigdheden:
Je knoopt al die computers aan elkaar met die utp-stuff, stelt de router in en klaar.
Het enige wat je echt moet regelen is een oude computer, maar dat is wel te doen denk ik... die laat je dan 24/7 draaien, ik heb begrepen dat ''ie niet eens een hd nodig heeft omdat je kunt booten van floppy. Het enige lawaai dat je dan hoort is de voeding, dat is wel te weerstaan toch? succes.
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Verwijderd
Dit is dus absoluut niet wat er normaal met een hardwarematige router wordt bedoeld, het gaat dan meestal om zo''n ding in een rack of iig ongeveer die grootte.Op zondag 06 mei 2001 18:14 schreef milouny het volgende:
een hardwarematige router... ik ken het idee, maar ik heb het nog nooit gezien.
bouw hem zelf.
benodigdheden:
Je oplossing zou natuurlijk wel werken, maar Komaki zegt dat hij niet een computer de hele dag aan wil laten staan.
Ik weet natuurlijk ook niet of hij die specifiek 2 boxen of uberhaupt bedoelt, maar bij het eerste zou dit een goede oplossing zijn inderdaad.
Is veel over te vinden met de Search of op bijvoorbeeld www.freesco.org.
ja, ik begrijp dat dat niet de hardwarematige router is zoals die normaal gesproken wordt bedoeld, en dat de computer niet altijd aan kon staan, maar ik vermoedde dat hij de 2 computers bedoelde die hij al had, want het enige nadeel van het laten draaien van de router is herrie (maar dan stop je hem in een kast, boeie) en stroomkosten (maar die zijn ook niet afschuwelijk hoog).
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Pagina: 1