[BC3] Printer sharing werk als enige niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kan alles doen, gamen, internetten en bestanden overzenden via het netwerk.

Ook word mijn printer aan de andere kant wel herkend. Maar als we dan iets willen printen zegt ie dat ie niet kan communiceren.

Specs.
PentiumII 350 10 mbit netwerkkaart en 64 mb.
AMD Duron 700 10 mbit netewrkaart 128 mb.

Dus het probleem ligt niet bij de pc''s volgens mij want hij herkent alles gewoon maar op het moment dat hij wil gaan printen zegt ie gewoon dat het niet lukt, omdat ie niet kan communiren

Combinatie 98 en 98 (nu 98 en SE, daarvoor ook al SE en SE geprobeerd)
Bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat voor printer ? Welke protocollen ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

welke drivers, welke poort?

• BC3 Victim
HP Deskjet 710 C.
Drivers die bij de printer zijn meegeleverd en verder zijn op het interne netwerk tcp ip, ipx/spx en netbios ondersteuning geinstalleerd.

Verder draait ook sygate die ook de printer gedeeld heeft staan.

Zonder sygate werkt het ook niet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Trouwens gewoon de normale printerpoort.

LPT 1 of zoiets.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

een DeskJet 710c kan alleen maar op een LPT1 of LPT2 , ezz poort want er zit verders niets op geen USB ofzo en door een HP JetDirect wordt hij niet ondersteund :)

BarryMel

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Probeer dan op een client eens de LPT1 poort aftvangen naar de printer share.

of in een DOS box bijv: net use lpt1 \servernaam\printersharename

en dan de printer op de client als lokale printer op de LPT1 poort installeren.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je moet ook FF op de server [degene waar de printer op zit] FF bij de printersoftware een vinkje aanzetten [kweet de exacte naam niet meer].Iets van "Enable network Printing" ofzow.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met de HP 720.
Volgens de HP helpdesk is de HP 7XX daar niet geschikt voor, geen/of te weinig geheugen in de printer of zoiets vaags.
Anyway, ik heb me er al bij neergelegd maar als iemand anders een briljant idee heeft......

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
HP Deskjet drivers zijn bij uitstek niet geschikt voor netwerk sharing. Het lijkt wel of ze dat express doen. Heb je mijn methode al geprobeerd? Dit helpt vaak wel!

Verwijderd

Probeer eens bi-directioneel printen uit te zetten. HP-printers willen graag communiceren met de pc over o.a. cartridge-status enz... en dat werkt niet zo goed in een netwerk. Gewoon uitzetten....

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gaat echt niet lukken, alleen in windows 2000 als client wel, daar zitten wel drivers in voor netwerkondersteuning. Anders gaat het je niet lukken. Timothée weet er meer van, doe maar eens een search op timotheebastin

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

voor zover ik weet ondersteund hp opzettelijk geen printersharing in de goedkopere inkjetprinters. op die manier dwingen ze mensen die meerdere pc''s gebruiken om een duurdere printer te kopen waarvan de drivers wel sharing ondersteunen.

Verwijderd

Vergeet dat maar met een HP 710. Kijk anders maar eens op de doos, daar staat het al op.

Het is me 1x gelukt met een 710 door ''m eerst op PC 1 te installeren en daarna op pc 2 en daarna de sharing aan te zetten, maar na een tijdje werkte het spontaan niet meer.
Pagina: 1