[BC3] Geen internet na standby PC

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nadat mijn PC in standby heeft gestaan kan ik geen contact meer krijgen met het internet.

Ik heb een Tarayon kabelmodem welke via een USB connector (SOHO) is aangesloten op een USB Poort.

Ik denk dat de software iets als wake up zou moeten ondersteunen ofzo, en hoe kan ik dat controleren.

Ik kreeg net een tip om het USB stekkertje gewoon even eruit en er weerin doen waarschijnlijk al voldoende zou zijn om de connectie weer te activeren. Natuurlijk kan ik dat gewoon even uitproberen maar zit momenteel niet thuis, dus als iemand dit kan bevestigen of een andere tip heeft....dan bij deze alvast bedankt

John M

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Mre,

Ik zie dat je ook een Kabelfoner bent, ik heb pas een standaard abbonnoment ipv van een basis, internetten gaat een stuk sneller.

Ik zit in Schiedam en jij

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Hehe eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Dit probleem heb ik ook, alleen valt internet bij mij ook weg zonder in standby te zijn geweest.
Moet jij je pc ook herstarten om weer verbinding te krijgen? En loopt je pc dan ook vast? als je onder start>run winipcfg intypt en daar release(all) en renew(all) gebruikt krijg je dan ook een melding dat ''ie de DHPC server niet kan vinden?
Volgens een kabelmonteur die hier mijn aansluiting heeft nagekeken komt het omdat de modem tijdelijk uitschakelt en weer inbelt voordat de pc zijn ip adres kan vernieuwen en zo een conflict krijgt met het nieuwe ip adres van de modem (kan iemand mij vertellen of dit klopt).
Ik heb mijn modem vlakbij het aansluitpunt en heb een netwerkkabel van 15 meter naar mijn pc (en daar via de usb adapter naar mijn pc) ik denk zelf dat het door de grote afstand komt dat er ergens data verloren gaat.
Mocht je ''m nog niet hebben je kan bij de ONS een optimizer kopen om het datasignaal te scheiden van je radio- en tvsignaal, hiermee werkt het bij mij iets beter.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• BC3 Victim
Wat die lengte van de kabel betreft is 10 mtr volgens mij officieel matje, ook de kwaliteit van de kabel kan schelen. Er zijn zwarte coax kabels op de markt welke beter en iets duurder zijn. Ook zorgen dat de coax kabel niet langs of tegen stroomkabels aan liggen. De straling van stroom kabels vernaggelen het kabel signaal.

John

• BC3 Victim
Nee, na het booten draait alles weer, loopt dus niet vast.

Wat betreft het IP adres verhaal klinkt mij erg vaag in de oren....???

Wat betreft inbellen....Ik heb een USB connectie met het Terayon modem en heb dus eigenlijk 24 uur een connectie, dus hoef en kan niet inbellen. Infeite is het gewoon een netwerkkaart. Dus PC aan is netwerk kaart aan alleen de netwerkkaart is in dit geval het Ta=eratyon modem (extern) dus het werkt net iets anders als bij jou.

• BC3 Victim
je kunt eens proberen om een van de services te stoppen... en weer te starten het zou kunnen dat een service niet goed meer start als je pc op standby is gegaan.. moet je wel win NT of 2K draaien..... bijvoorbeeld je dhcp client service...of je dns client service of ics service of weet ik veel een andere ... ff proberen...

succes......

Pagina: 1