tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Last van inductie?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik haal [zoals in de titel staat] 11 mBIT, zie ook screenies » 1.5 Mbyte/SOp donderdag 03 mei 2001 23:26 schreef RealCato het volgende:
uhmm 100mbit is toch theoretische max van 100/8 = 12.5 mb/s, dus als jij 11mb/s haalt (dus niet mbit) dan lijkt me dat vrij behoorlijk
kabel is wel opgerold geweest, tijd terug heb ik heb afgerold en op een hoopje in de hoek gelegd. [Just in case]kabelbreuk?
Last van inductie?
Hoe kan ik op inductie testen¿ [ALS dat kan, lijkt me moeilijk]
\o/
Ook kan het zijn dat de HD''s niet sneller gaan. Maar goed ik speculeer hier eigenlijk ook maar wat. Iemand die hier meer van weet?
Ik zelf heb realcoms in huis aangesloten en als ik ga kopieren van comp naar comp via crosscable, haal ik ongeveer hetzelfde als jij.
Ik gebruik NetCPS voor het benchen.
Dat van de CPU belasting zal ik ''ns checken.Netcps use a normal TCP/IP connection,
pumping data without any disk
access. The source code is attached.
[UPDATE]
Yep, het is IDD de CPU belasting
Zogauw ik dat progsel aanzet » 100% CPU op de P2-333.
[/UPDATE]
Is het ECHT zo dat bijv die 3COM kaartjes minder CPU gebruiken¿
En HOEVEEL scheelt dat¿
Ik merkte wel dat op me laatste LAN, ik geen FTP-server en CS tegelijk kon draaien
Zou het dan ECHT uitmaken als ik er een 3COM ofzow in zou hebben zitten¿
\o/
De win2k is een PII 416Mhz
de 98 een Cyrix P166+ met 64ram
Er zijn inderdaad een aantal brakke Realtek kaartjes, maar als je Realtek kaarten van een goed merk koopt (Edimax, Level-one, AlliedTelesyn...) dan heb je net zo veel/weinig problemen als een merkkaart.
Ik heb zelf een hele zooi 3com''s, maar die doen het gewoon niet in een aantal pc''s omdat ze niet tegen ''byte merge'' kunnen.
Tenslotte heb ik Realtek kaartjes net zo goed zien presteren als 3Com''s/intels.
Dit wil niet zeggen dat als je wat geld teveel hebt je beter geen Intel kaartjes moet kopen. Zo''n Realtek voldoet vrijwel altijd en wordt ook in het bedrijfsleven veel gebruikt, maar Intel blijft gewoon een stukje beter.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh