De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
D''r zal vast wel wat meer in je handleiding staan dan alleen ''sluit de printer aan op het netwerk''
Anders kun je uitgebreide info vinden op http://www.technet.microsoft.com
suc6
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
Verwijderd
Tering...heb jij een PintServer thuis staan?Topic: Pintserver HP
Ik moet altijd voor m''n pintjes naar de kroeg:D
Verwijderd
ja hallo...wat heb je dan aan die printerserver...als je hem aan een computer hangt...het voordeel van een printerserver is dat mensen ZONDER dat er een computer aan hoeft te staan kunnen printen...dus ik weet niet wat de rede is dat jij dat ding gekocht hebt....Op donderdag 03 mei 2001 23:01 schreef jvleuken het volgende:
Ik heb vandaag een hp jetdirect 170 x printserver gekocht om een gewone printer aan t netwerk te hangen.
in de beschrijving staat dat ik hem in een hub moet pluggen.
Kan ik ook gewoon een extra utp kaart in mun compu zetten en de printserver daar op aansluiten ??
Gaat via een printserver printen (utp) sneller dan alleen over de lpt poort ?
Thanksz menschen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Over je aansluiting: het is iig beter deze aan een hubje te knopen, omdat op deze manier alle systemen op jouw lan deze printer kunnen benaderen. Op jouw manier is de printerserver een beetje onnodig.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Uhm nee, heb je nix aan. Documenten worden toch eerst op je PC gespooled.Op vrijdag 04 mei 2001 08:16 schreef jvleuken het volgende:
Die printserver heb k bij een printer gekregen.*D
Gaat via een printserver printen (utp) sneller dan alleen over de lpt poort ?
Thanksz menschen
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
succes...
een netwerkkaartje heb je voor 29,95 en een hubje kost niet veel meer. Haal dus gewoon een hub.Op donderdag 03 mei 2001 23:01 schreef jvleuken het volgende:
...
Kan ik ook gewoon een extra utp kaart in mun compu zetten en de printserver daar op aansluiten ??
De Jetdirect software is echt een piece of koek. Je moet natuurlijk wel eerst het IP & Subnetmask op je printer instellen.
De truuk is, dat je (ik tenminste) hem NIET als netwerkprinter installeert. Je installeert hem lokaal, met als poort je Jetdirect poort, die je even daarvoor hebt moeten aanmaken.
Volgens mij gaat het via het netwerk sneller dan via de parallelle poort, maar die specs weet ik ff niet uit m''n hoofd.
Het voordeel van een jetdirect is namelijk dat hij op een apart IP zit en aangezet kan worden wanneer je wil en dan ook kan printen wanneer je wil omdat hij niet achter een comp zit.
Alz je em op je computer gaat aansluiten kun je het net zo goed zonder doen. Want de jetdirect heeft dan totaal geen zin.
Het maakt niet uit of je em op je printerpoort zet of 8er een jetdirect en dan op je comp want bij allebij is het dan zo dat de rest van je netwerk niet kan printen alz je computer uit staat.
Het voordeel van die jetdirect is dat je em kunt benaderen in een netwerk onafhankelijk van of hij 8er een computer zit
Nou ga ik er ff van uit dat je een lan hebt. Zo niet dan heeft dat ding sowieso geen zin
nogmaals succes!
Jetdirect kun je configgen met TCP/IP. Je hebt geen andere protocollen nodig.
Met de Jetdirect aan, en geen PC aan, kun je niet printen, ook al hangt hij aan je netwerk. Je kunt namelijk niet rechtstreeks naar het kastje printen. Je maakt op een machine een Jetdirect poort aan, en via software op de server, wordt de printer aangestuurd. Hoe dan ook, je hebt altijd een PC/Server nodig, die het voor je spoolt. Dus of je nu een hub hebt, of je hangt hem aan een NIC aan je PC, de server moet altijd aan staan, anders heppie er nog nix aan.
Ik heb zelf een dedicated Server waar hij aanzit. Voordelen van de Jetdirect ten opzichte van de parallele poort ?
• Je hoeft geen LPT verkeer op je Server te doen. (Vertraagt nogal)
• Meer plaatsingsvrijheid. (Hij hoeft niet aan de server, maar gewoon ergens aan het netwerk)
• Zitten vaak meerdere poorten op zo''n ding, dus je kunt er meerdere printers aanhangen.
• Je kunt met de JetAdmin software vanaf iedere PC de status van je printer bekijken.Nadelen :
• Je hebt nog steeds een Server nodig.
• Niet echt nuttig voor 2 PC''s.
• Kost (normaliter
Aannames zijn fataal.