Toon posts:

[BC3] hoe internet op twee computers????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een eigen netwerk op de ene computer draait win 98 en op de andere win 95
nu wil ik op de computer boven ook internet ik de computer beneden zitten twee netwerk de ene voor de kabel internet en de andere duz voor het netwerk
nu wil ik boven ook graag internette via de kabel hoe krijg ik dit voor mekaar

alvast bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk eens in de search
Zoek op internet delen
Proxy
Winroute
oid
en al je vragen worden beantwoord

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
All Aboard gebruiken :p
of Winroute :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moeten we hier echt nog antwoord opgeven???? Hoeveel keer hebben we het hier wel niet over gehad??? |:( Maar ok voor deze ene keer: INTERNET CONNECTION SHARING!!! Voor Dummies!!! Moet lukken. Zit volgens mij ook nog wel een wizard bij..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Download winroute pro 4.1 van www.winroute.nl en installeer het op de hoofdpc met de inet aansluiting.

En dan zo alles instellen:

Server:
Netwerkkaart Netwerk
Ip: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Netwerkkaart Internet
Ip: automatisch verkrijgen
Subnetmasker: automatisch verkrijgen
Client:
Netwerkkaart Netwerk
Ip: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1 (Hostname:Naam server)

Voor de eventuele volgende clients gebruik je 192.168.0.3, 192.168.0.4, enz...

Zorg verder dat de volgende protocollen en services zijn geinstalleerd op iedere bak:
Client voor Microsoft netwerken
Externe toegangsadapter
Netwerkkaart
TCP/IP
Netbeui
Bestands en printerdeling voor microsoft netwerken

Verder zet je ze in dezelfde werkgroep en installeer je winroute, wat je bij winroute dan alleen hoeft in te stellen is NAT aanvinken bij netwerkkaart van internet. Verder zorg je nog dat de instellingen van IE of Netscape of iets dergelijks ook goed staan op de clients en internetten maar!