[BC3] Printen op netwerk onder Freesco

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb afgelopen weekend eindelijk na veel proberen freesco draaiend gekregen, maar nu heb ik een probleem met het printen, hij wil niet printen!
Mijn situatie:
1 server (486 met 32 mb geheugen en geen hd)
2 desktops met windows ME
1 laptop met windows ME

Ik heb printserver aangezet bij Freesco en hij heeft poort 515 toegewezen. Als uitvoerapparaat lp1 (standaard)
Ik heb gelezen dat je onder windows een driver moet installeren (van axis) genaamd printermonitor.
Dit heb ik gedaan maar hoe moet het nou verder? ik heb bij printer toevoegen een nieuwe poort toegevoegd maar moet dat nou een raw printing poort zijn of 1 van die andere die je kunt kiezen? en wat moet je invullen bij het ip adres? het ip adres van de server?

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Patricia

PS ik heb ook al op gezocht op dit forum naar het antwoord, er is al veel over te doen geweest, maar er staan geen oplossingen bij.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je moet dus een Axis poort toevoegen en dan kies je LPR (TCP/IP). Bij IP adres vul je het interne ip adres in van de router (dus die van de NIC die de verbinding maakt met je hub/switch).

Voor Logical printer name vul je lp1 in (ipv LPT1).

Zorg ervoor dat de printer als lokale printer geinstalleerd staat!

Zo zou het moeten lukken

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 03 mei 2001 15:59 schreef BC3 Victim als laatste iets
:Z

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.