[BC3] Inloggen op een share

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een netwerk tussen win 2k pro, en twee w 98 machines, maar is het mogelijk om als ik een map deel op de win2k machine die te benaderen via die w98 machine, maar als je dan dubbelklikt op de map dat je dan een login en een password moet invullen(dus niet via quest volgens mij).

En kan ik van buitenaf inloggen op mijn win2k machine???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Zie de FAQ voor je eerste vraag.

Wat bedoel je met "van buitenaf inloggen" ? Inbellen op je W2K machine ? Ja, dat kan, dan moet je met RAS aan de slag gaan.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Ik heb in die FAQ''s gekeken onder "Hoe benader ik shares op een andere computer?"

Maar zodra ik die map aanklik die gedeeld is krijg ik meteen geen toegang als ik die persoon niet heb aan gemaak, op de win2k machine en ik wil graag zo''n login scherm op het moment dat ik op die map klik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En wat bedoelde je met RAS

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je wilt dus dat je via een 98 Machine shares op een W2K machine kunt benaderen, maar dat je wel eerst een Username en een pass op moet geven ? Dus niet dat je gelijk kunt verbinden ? (Zeg maar zoals in 98, met een wachtwoord op de share ? Dat idee ?)

RAS staat voor Remote Access Server, en dat is een service die je kunt configureren onder Windows 2000 zodat je kunt inbellen op die machine, en de boel daarop kunt benaderen.

Maar jij wil je machine via internet kunnen benaderen ? Dus niet inbellen ?

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Het liefste niet inbellen nee, maar gewoon via de kabel ofzo iets, en wat ik bedoel met die share benaderen is dit:

Op de w98 machine dubbelklikken op de gedeelde map(die gedeelde map staat op de win2k machine)

En dan pas een login en een password invullen, dus niet in het begin.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

De methode die jij wilt gebruiken om je W2K shares te benaderen is niet mogelijk zoals jij dat wilt, omdat networking binnen NT anders werkt dan binnen 9X. NT is bedoelt voor netwerken en dus steekt authentication voor shares anders in elkaar. Gaat op User basis. Binnen 9X wordt de mogelijkheid niet geboden om met een Usernaam en een pass te connecten. Van NT -> NT gaat dit wel, van 9X -> NT gaat dit niet. Dit omdat binnen 98 altijd de user wordt gebruikt waarmee je jezelf aanmeld, en er geen alternatieve usernaam meegegeven kan worden.

Misschien dat er hier progjes voor zijn die dat voor je doen, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Als je niet wilt inbellen op je W2K machine, zou je met VPN aan de slag moeten gaan.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
wat is vpn

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Klik hier voor meer info over VPN.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1