Toon posts:

[BC3] 2x Realtek 10/100mbit crossover netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb 2 pc''s(snel genoeg)nu heb ik een netwerk tussen die 2 en de ene heeft ook nog een chello kaartje.
Ik heb ze gedeeld met Sygate en alles werkt prima. Alleen toen ik wat verder op onderzoek ging was het toch niet zo perfect want ik kan niet in de folder van mijn client kijken en andersom soms wel en soms niet.
Het ander probleem is dat na een tijdje van spelen het netwerk begint te storen. Het spel (GTA2, Red Alert 2, Half Life) schokt steeds sterker en op een gegeven moment is het niet meer speelbaar en dus moet de ene pc effe eruit en daarna er weer in.
Dit zal wel niet horen omdat een netwerk soepel hoort te lopen en dit is verre van soepel.
Ik gebruik windows ME en de kaartjes zijn van het merk edimax en hebben de chipset realtek 8139(A/B/C 8130) of zo.
De pc zijn allebei thunder birds met allebei 256mb dus das snel genoeg dacht ik zo.
Ik denk dat de instellingen verkeerd staan dus vraag ik bij deze of iemand een antwoord weet. Als het aan de netwerk kaart ligt vertel dan meteen welke netwerk dus klote symptonen niet vertonen.
Om een lang verhaal kort te maken plz help me ik ben zo terug maar effe wat terroristen afmaken in counter strike....KBH signing off.

ps:Weet je iets post het op het forum en anders heb ik dat handige progje ICQ nog.

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
oooh en mijn protocolen zijn op beide tcp/ip ipx netbuei or whatever

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hebbie beide kaarten op FullDuplex staan¿
Zet ze anders eens op HalfDuplex en kijk wat er gebeurd.
Als dat niet wil: probeer ''ne 10Mbit zowel FD als HD.
en post de reults hier...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
De netwerk kaartjes stonden op full duplex en half duplex had ik al geprobeerd. Werkte ook niet. 10mbit zal dus ook niet werken.
Ik had ergens iets gelezen over netbios of zo waar kan ik dat installeren want bij protocolen kan ik hem niet vinden.
En bij file en print sharing protocool of zo staat bladeren en LM aankondiging of zo van iemand had ik gehoord dat je dit moest veranderen maar in wat? tja nogmaals het zal en instelling zijn of mischien een drivers probleem. Plz help me with this.

Verwijderd

Topicstarter
nou kom op iemand weet toch wel wat er mis is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Netbios kan je installeren bij de eigenschappen van je ipx protocol.

Als je namelijk bij de eigenschappen van je ipx protocol bent krijg je als het goed is een hokje om aan te vinken of je et wel of niet wil inschakelen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klinkt als rotte kabel ?
probeer toch eens 10mbit.. (eist minder goede kabel)

Verwijderd

Topicstarter
de kabel is een gkochte kabel en is dus niet zelf gemaakt er zat een verpakking omheen maar een rotte kabel dus. hmmmmmm ik zal het ene proberen maar euhm heb je netbios nodig om te kunnen browsen door de directory van de client en andersom.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Als je die Chello kaart disabled, werkt het dan wel?

Zo ja, zit daar je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmzzzzzzzz bij ipx staat client van microsoft netwerk aan en bestand en printer deling of zo dit staat ook aan voor netbeue en tcp ip kan het hier aan liggen? Dat meerdere protocolen tegelijkertijd dezelfde opdracht proberen uit te voeren.

• BC3 Victim
Ik heb het ook mn inet is gedeeld met sygate en dat werkt perfect. Maar een map delen ofsow lukt niet en de computers zien elkaar ook niet |:(

Btw: ook 2x realtek en 1 chello :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Even voor de verduidelijking; Je hebt toch geen firewall-achtig programma draaien op een van je netwerk PC''s?
zo ja, klooi dan aan de instellingen van dat proggie;
zo nee, dan zou ik proberen om het hele netwerk opnieuw op te zetten met minimale instellingen, zoals bv alleen IPX/SPX (voor je games) of alleen bestandsdeling aan met minimaal 1 share op beide(alle) PC''.
Vergeet ook niet je PC(s) opnieuw te booten na iedere gewijzigde instelling.
Hope it helps

• BC3 Victim
als het allemaal niet wil werken is er maar 1 oplossing!

Format c:

werkt het beste!!

Verwijderd

Topicstarter
tja ik vind dat toch iets te drastisch er moet iets makkelijkers zijn maar ja ik probeer weer verder. Het grote probleem is dat het schokt das kei irri andersg eef even de instellingen die jullie hebben dus voor tcp ip ipx en alle andere shit alsj e dat doety ben ik een stuk *D
Pagina: 1