Toon posts:

[BC3] Scannen poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik meer info kan krijgen over het "terugpesten" van scriptkiddies die het continue nodig vinden mijn poorten te scannen. Firewall heb ik al, maar ik wordt een bettej ziek van die popups en ik wil echt niet alles dicht gaan gooien. Terugscannen is geen optie.

Ik wil geen schade toebrengen maar iets van een boodschap sturen zou wel leuk zijn. Wie weet goede links hiervoor?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

ff ip tracen van welke provider ie afkomt en dan een mailtje met je logs naar het mail adres van die desbtreffende provider .. meestal gewoon simpel abuse@providernaam.nl
en dat is meestal wel afdoende.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
installeer portsentry (um... ik hoop trouwens wel dat je linux hebt, anders is dit een beetje onzinnige posting)
en dan kun je, als je wil, gelijk terugscannen (niet echt leuk) of anders een DoS sturen (LAME) of scannen op een smpt poort en dan een mailtje daarnaartoe sturen (8-))

gebruik je fantasie maar, je kunt veel coole dingen doen (met portsentry)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Linux....

Verwijderd

Ik heb al een aantal keren van steeds terugkomende script kiddies op ons IP copntact opgenomen met de ABUSE afdeling van de betreffende provider.

Ik zond dan de mededeling dat we door een van hen gebruikers regelmatig gescand werden, ik verzond de logfile van de firewall, en ik heb daarme zelfs een paar gebruikers afgesloten. Ik kreeg er op een gegeven moment zo''n enorme hekel aan.

Verwijderd

pffft. terugpesten van scriptkiddies is ook nogal kinderachtig... Vaak is het zelfs helemaal geen bedoelde actie maar is er een of ander vaag programma wat een broadcast doet...

Verwijderd

Echt niet,

Als er 30 keer een smurf attack komt van een computer is dat echt geen "broadcast".

Je moet de script kiddies niet gaan terug scannen/proben en dergelijke. Melden bij hun provider is het best (heeft het meest effect).
Pagina: 1