[BC3] Netwerk DOS, shared drives.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik heb de search al geprobeert maar ben niet veel wijzer geworden.

Ik zit met een probleem dat een DOS machine aan een Win95 machine gekoppelt moet worden om tijdens het draaien van een ander programma toch toegang te hebben tot die HDD op die DOS machine.

Ik heb wat gevonden qua netwerk protocollen die een DOS machine zichtbaar kunnen maken binnen een MS netwerkje maar ik vrees dat het te veel geheugen in beslag neemt met het gevaar van het programma wat door moet draaien.

Ik heb dus gekeken naar de veel simpeler verbinding via LPT poort maar Intersvr van dos6 draait niet op de achtergrond net als FX en consorten.

Iemand een idee ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• memphis

memphis

Topicstarter
Na alle search engines op het net geprobeert te hebben ben ik bij Lantastic gekomen.
Iemand hier meer over ?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

gewoon een ipstack laden voor windows en net start doen kun je simpel connecten op iedere share van je netwerk.
Je kunt simpel een bootdisk maken met de client config op een NT server of met Ghost.
Die zooi copieer je naar de HD van je DOS p.c. en je vult alles aan in je config.sys en autoexec.bat .. klaar is kees
Sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je zou de standaard MS client for dos kunnen installen... maar t neemt idd wat geheugen in beslag als je tcp/ip gebruikt, en ook nog eens file sharing installeert (250 kb ongeveer)

hier www.wown.com/j_helmig/Dosclnt3.htm vind je alles wat je moet weten om het te installeren.

Op die site staat ook ergens dat Artisoft Lantastic in staat is om hetzelfde te bereiken, en ook nog eens minder geheugen gebruikt... tis alleen een commercieel pakket...

suc6 ermee iig,

mzzl, lg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Onno
  • Niet online
Je zou de standaard MS client for dos kunnen installen...
Daarmee krijg je toch alleen maar vanuit DOS toegang tot andere pc''s, niet vanaf andere PC''s tot de hd van die DOS-pc?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
linux + samba = klaar

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Niet online
Leuk dat je linux leuk vindt enzo hoor... maar aan zo''n antwoord heeft niemand wat.

Krijg je met linux & samba toegang tot een DOS schijf? Nee.

• BC3 Victim
Dus wel. Linux kan een dos-schijf mounten en aanbieden als share.

Leuk antwoord idd, vooral omdat het klopt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Goed, nog een tip waar je misschien meer aan hebt:

ftp.student.utwente.nl

staay een enorme bende dos-tools..

• memphis

memphis

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden maar die M$ client neemt gewoon te veel geheugen in beslag. Ik ben nu op een 2-tal dingen gekomen:

- Lantastic (over LPT)
- novell light, een soort peer-to-peer network

Lantastic heb ik al gedowned dus dat ga ik eerst even proberen.

Linux heb ik geen kaas van gegeten (nog steeds niet, wil wel) , dus sla ik ook even over.

De bestanden zijn gewoon kleine TXT documenten dus het zou zelfs over een commpoort kunnen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je toch over de LPT kunt transferren (wegens kleine files) zou je ook eens naar bijvoorbeeld Fastlynx kunnen gebruiken over LPT. Daar maak je dan een dos-slave en een Win32 master mee, kun je ook transferren.

Aannames zijn fataal.

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 01:51 schreef hezik het volgende:
Dus wel. Linux kan een dos-schijf mounten en aanbieden als share.

Leuk antwoord idd, vooral omdat het klopt.
Er staat niet dat een FAT partitie geshared moet worden, maar een DOS schijf. Dat is dus een computer waar DOS op draait. En dat is dus geen Linux.
om tijdens het draaien van een ander programma toch toegang te hebben tot die HDD op die DOS machine.
...en niet alleen werd er wat over de schijf gezegd, maar ook nog dat er een DOS programma op draait.

• memphis

memphis

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 11:10 schreef GaMeOvEr het volgende:
Als je toch over de LPT kunt transferren (wegens kleine files) zou je ook eens naar bijvoorbeeld Fastlynx kunnen gebruiken over LPT. Daar maak je dan een dos-slave en een Win32 master mee, kun je ook transferren.
Ik heb FX maar dat is een Norton Commander achtige interface, niet een soort tool die op de achtergrond draait of zijn er nog aanvullingen die ik niet bij mijn "illegaal" verkregen oude versie heb ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmmz. Nee, sorry, het is geen Background app/tsr. Sorry.

* GaMeOvEr is een beetje duf vandaag, en verexcuseert zich voor het niet goed lezen van de posting... :o

Aannames zijn fataal.

• memphis

memphis

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 14:50 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmmmz. Nee, sorry, het is geen Background app/tsr. Sorry.

* GaMeOvEr is een beetje duf vandaag, en verexcuseert zich voor het niet goed lezen van de posting... :o
Geeft niet :) we zoeken vrolijk verder. Als er nog personen zijn die een TSR weten voor FX/PARAC etc hou ik mij aanbevolen. Maar van de week gaan we effe met lantastic testen...

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 09:35
Op donderdag 03 mei 2001 00:09 schreef Onno het volgende:

[..]

Daarmee krijg je toch alleen maar vanuit DOS toegang tot andere pc''s, niet vanaf andere PC''s tot de hd van die DOS-pc?
Onno, misschien wat laat maar M$ client bied de mogelijkheid tot file sharing.

• Onno
  • Niet online
code:
1
De MS client voor *DOS*? Sinds wanneer dat?

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 09:35
Sinds wanneer weet ik niet, maar iig in versie 3.0. Bij installeren kan je (geloof ik) aan geven dat je bestands en printer deling wil doen. Daarna kan je onder DOS ala NT, het commando NET SHARE gebruiken.

• BC3 Victim
...en niet alleen werd er wat over de schijf gezegd, maar ook nog dat er een DOS programma op draait.
Tjsa, ''t is off-topic.. maareh.. op m''n werk draaien we gewoon clipper (=dos) progjes op een linux machine welke z''n schijf via samba als share aanbied. Er zijn nl. verscheidene goed werkende dos-emulatoren voor linux te verkrijgen. Maar goed, ergens had je wel een punt, het is geen voor de hand liggende oplossing en zeker niet eenvoudig om goed werkend te krijgen. Vandaar dat ik later ook die FTP link geef, daar is nl. alle benodigde programmatuur te vinden, als je maar een beetje zoekt.

Overigens zou je met ''net use'' etc ook een share moeten kunnen aanmaken en delen...

Pagina: 1