Toon posts:

[BC3] Netbeui Protocol

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit protocol nodig (zit nl niet standaard in winXP). Hij staat op de windows 2000 cd, maar waar?? Iemand een idee?? Of weet iemand waar ik Netbeui kan downloaden??

Alvast bedankt

Verwijderd

maare, draai je nu XP of 2000?

Verwijderd

Topicstarter
XP

Verwijderd

sjammer, als het nu 2000 was geweest, had ik wellicht iets geweten.

/eppo = geen beta-tester

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai ook 2000 op een andere pc

Verwijderd

dan weet je wel hoe je Netbeui moet installeren in 2000, niet?!
werkt dat niet hetzelfde dan in XP :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja onder windows 2000 staat die gewoon inde lijst onder protocollen, maar bij XP niet meer. Nu wou ik dus gewoon effe die driver van de Windows 2000 cd halen, maar ik kan het niet vinden.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30
Waarvoor heb je in godsnaam dit ransprotocol nodig? :) Gewoon tcp/ip of ipx voldoen toch ook prima?

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP is al geinstalleerd en IPX wil niet echt werken, daarom wou ik Netbeui effe proberen. Als ik IPX gebruik dan kan ik op een Windows 2000 PC wel op mijn XP computer komen en de bestanden enzo zien, maar andersom kan ik ook de Windows 2000 PC zien, en de gesharede drives, maar ik kan er niet op komen. Daarom dus.

Verwijderd

Hebben ze eindelijk dat ranzige protocol helemaal verwijderd>:) Dat zou tijd worden

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

configureer je machines op vaste IP adressen, wedden dat je er dan bij komt via het zoeken van de machine via het ip adres.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

sorry hoor maar als je gewoon obtain ip adress automatically doet werkt het al dussss

• Contagion
Heb je je guest account wel enabled staan anders komt ie steeds met ipc$ zeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Contagion het is windows 2000 en Xp, geen 98 of zo dus daar heb ik geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand waar de driver vandaan kan plukken voor dit protocol?

• Contagion
Juist onder 2k en NT (Xp weet ik niet) moet je ook je guest account enablen als je op een machine wilt. Hoewel ik niet zeker weet inderdaad als iemand als ''piet'' de machine op wil, dat zal wel zomaar werken een 9x machine meldt zich idd altijd aan als guest.

Misschien loos ja dan :) Verder kan ik je niet helpen. T zou met tcp/ip of ipx gewoon moeten werken.
Pagina: 1