Toon posts:

[BC3] Wanadoo + internet delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb de search gebruikt maar kwam er niet uit.
Ik heb allereerst winroute op de server gezet. De settings zo gezet dat ie zo lang mogelijk idle kon zijn als ie wou maar niet uit mocht springen. Toen merkte ik de vorige morgen op mijn client pc dat ik niet meer kon internetten, awel een disconnectie was er opgetreden. Ik ben zo no een aantal dagen doorgegaan.
Daarna heb ik FreeSCO op de server gezet. "Keep up the PPP link forever..."-zo ingesteld. Internet delen werkt, maar ja hoor de volgende morgen toen ik weer wilde internetten was de verbinding verborken.

Wie o wie kan mij vertellen wat er mis is?
Ligt het aan wanadoo of bij mijzelf en wat kan ik er aan doen...

Bij voorbaat dank,
Marc

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmm volgenz mij heb ik dit al ergenz eerder gezien

maar goed ik leg het nog wel een x uit
je moet gewoon op de server ishare (server versie) installeren en op de clientz de client versie
De rest van de instellingen zoekt hij zelf. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Heb je Cable Wanadoo? Want in dat geval is het normaal dat je verbinding om de zoveel tijd verbroken wordt, althans, dat heb ik vernomen uit de nieuwsgroep.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
yep bij wanadoo word je er om de zoveel tijd uitgeknald.

Ivm met dynamische ip adressen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• BC3 Victim
het schijnt zo te zijn dat je windows zo kunt instellen dat hij altijd hetzelfde ip neemt vanaf de server alz je weet in welke range je zit hoef je alleen maar de laatste 3 cijferz te wetuh

iemand een idee hoe je dat doet??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 13:37 schreef Komaki het volgende:
het schijnt zo te zijn dat je windows zo kunt instellen dat hij altijd hetzelfde ip neemt vanaf de server alz je weet in welke range je zit hoef je alleen maar de laatste 3 cijferz te wetuh

ik heb het duz over die dynamische ip''z van wanadoo.
het moet in ieder geval in winme mogelijk zijn
dan hebbie een dynamisch maar tog vast ip :)
:o

Verwijderd

Topicstarter
Wil wanadoo expres de gebruikers dwarszitten ofzo? Voor mensen met een internet delen based netwerk is dit zo verschrikkelijk irritant. Heb zeker met beveiliging enzo te maken?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Wanadoo doet op zich weinig verkeerd, het is eerder Casema die falende hardware heeft neergezet. Daarbij komt nog dat ze geen behoefte hebben aan een goed product te leveren. Om de 1 of andere reden lukt het ze nieuwe klanten te werven, maar als je eenmaal klant bent dan kan je de pot op.

Het interesseert ze gewoon geen ene moer. Hoe vind je dit bijvoorbeeld: ik check elke dag ff de nieuwsgroep casema.announce. En echt elke dag, ELKE DAG, is er een storing aan de authorisatieserver. Dit houdt in, dat je niet kan inloggen op het netwerk. Meestal is mijn verbinding dan allang on dus heb ik er weinig last van, maar toch, het is erg slecht.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 13:37 schreef Komaki het volgende:

Dus jij wilt zeggen dat er een truuk is om toch een echt vast ip te krijgen ? kan me het bijna niet voorstellen maar zou wel zeer handig zijn :)

Maar het klopt wanadoo/casema/com21 heel erg vaak disconnects ook errug vaak een korte storing.. :( Opzich zou het geen probleem zijn als je met een goed prg automatisch opnieuw kan connecten.. maar de door casema geleverde snotware geeft een of andere kreet en connect niet automatisch ondanks dat ik het vinkje reconnect toch echt aan heb staan :(

Verwijderd

lama
Pagina: 1