Toon posts:

[BC3] @Home connectie instellen in Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een @Home account voor een stichting , dus GEEN personal home account, met de volgende gegevens:

IP: 212.xx.xx.xx
Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 212.xx.xx.x

DNS gegevens:
Host:Jaap
Domein: Stam
212.xx.xx.x
212.xx.xx.xx

In Win98SE weet ik precies waar ik die kan invullen, maar hoe doe ik dat in Win2K Pro?
Kan DNS host-naam en domein nergens kwijt.
Het is mij nog steeds gelukt om een internetverbinding tot stand te krijgen.
Tips :?

Verwijderd

... ga naar uitvoeren "command" ( dos prompt) daar tik je in ipconfig /all en dan zie je alle instellingen van het netwerk.

klik rechtermuis op netwerk blabla icoon op je desktop , dan eigenschappen hetzelfde doe je bij icoon lan verbinding , nu dubbelklik je op tcp ip protocol wat bij je kaart hoort en configgen maar ! veel fun toegewenst :O
''t is al laat

Verwijderd

Topicstarter
Darkman nog bedankt voor een zeer nachtelijke reactie :), maar de meeste gegevens kan ik wel invullen behalve de DNS host en domain namen.
Volgens mijn zijn die vereist om met een zakelijke @Home account een verbinding te maken.

Slaap ze zou ik zeggen :) :) :z

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je in W2K naar de properties van je NIC gaat, en je kiest TCP/IP -> "properties", knopje "advanced", tabbald "DNS", daar kun je de suffix instellen. Host is gewoon de naam van je PC.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

waarom laat je het IP adres, DNS etc niet instellen door de DHCP service?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 10:20 schreef het volgende:
Als je in W2K naar de properties van je NIC gaat, en je kiest TCP/IP -> "properties", knopje "advanced", tabbald "DNS", daar kun je de suffix instellen. Host is gewoon de naam van je PC.
Bedankt GaMeOvEr! Dat was precies wat ik wou weten. Alles werkt nu *D
Pagina: 1