[BC3] router op zetten met 486 ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het volgende probleem !
Ik heb een 486 op koninginnedag gekocht met een kleine kast en een HD van 162mb en 8mb mem. Deze wil ik als router gebruiken. Maar de onboard lan krijg ik niet aan de gang hij word niet herkend door freesco of suse ik weet nu wel welke chip er gebruikt word =
AM79C960 KC 3220 RMM B1 1992 AMD
Nu is dus mijn vraag wat is het beste en welke linux versie onder steunt mijn chipie
PS andere net werk kaart wordt een 3com.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Kan je niet beter de onboard-lan uitschakelen en voor een paar tientjes een
isa kaartje op de kop tikken?

Skill is when luck becomes a habit.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:24
Netwerk kaart drivers zitten in de kernel. Hierdoor zal elke willekeurige distro jouw on board lan ondersteunen, of Elke niet ;)

Kernel compileren op die bak gaat je niet lukken, te weinig HD, maar als de kaart ondersteund is in de kernel zul je daar zeer waarschijnlijk aan moeten.

[edit:] Loop even naar de lokale compuboer en haal een ne2k isa kaart (realtek 8029 chip) en gaan ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
er kan niet een isa bij want er zit maar 1 isa slot in en die is voor de 3com
alles zit onboard.
is er echt geen ander oplossing ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

voor een paar tientjes een pci kaartje kopen?

Skill is when luck becomes a habit.

• BC3 Victim
Kast waar het in zit is 35cm breed en 6cm hoog en diep 38cm dus een wereld kasie
daar om zit er dus maar 1 isa slot in en 0 pci. dus kan geen extra kaart bij.
anders moet er een andere mobo in en ik moet er dan in zagen snapie.

Verwijderd

Zie http://www.phys.ualberta.ca/~linux/howto/Ethernet-HOWTO

En ja, HOWTO''s zijn the fucking manual als het om Linux gaat, dus eerst ff lezen he!
Pagina: 1