[BC3] Red Alert 2 werkt nu nog het Pingen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb eindelijk Red Alert aan de gang gekregen. Alles werkt naar behoren behalve dan het pingen.

Ik zit op de HOST computer.
Ik ben altijd rood gekleurd in RA2.
Mijn IP van Internet is 213.17.91.185 en niemand kan het pingen ( zelfs ik zelf niet). Het werkt ook niet als ik Winroute uitzet.

Wie ohh wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Even voor alle duidelijkheid ik kan dus wel gewoon spelen. Alleen kan niemand mij pingen wat dus wel de bedoeling is omdat anders niemand tegen je wil spelen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Waarom reageert er nooit iemand ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Volgens mij is het iets heel kleins wat is fout doe. Ik heb alle poorten voor Red Alert 2 open staan. en gebruik dus WinRoute Pro 4

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Stap 1 : Wees eens wat geduldiger.

Stap 2 : Specificeer je probleem eens wat beter. Kijk in de FAQ welke gegevens we willen hebben.

Stap 3 : Hoe heb je het ping probleem getest ? Kun je wel gewoon surfen ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

over lan gebruikt ra2 ipx
over internet tcp / ip

Ik heb het probleem opgelost door de udp en de tcp porten van ra2 van mijn linux sever naar mijn game station te forwarden.

nu werkt het perfect.

• BC3 Victim
Ja ik heb al 2x gepost zonder reactie daarom ben ik een beetje ongeduldig.

Ik heb 2 Sitecom 100Mbit kaarten in PC1 en PC2 en die zijn verbonden met een Crossed cable. Verder zit er in PC1 een Realtek 8029 naar mijn modem.

Ik kan alles gewoon doen behalve pingen
Ik ping gewoon met ping 213.17.91.185
Ik krijg dan allemaal requests timeouts.
Het rare is dat alles gewoon werkte toen ik nog geen Winroute had.

Gegevens:

Host
192.168.1.1
Windows 2000 Pro

Client
Heeft eigenlijk niets mee te maken denk ik )
192.168.1.2
Windows 98 SE

Protocollen:

Ik gebruik voor LAN
TCP/IP en NETBIEU

Ik gebruik voor Internet
TCP/IP en naar het modem natuurlijk PPPoe

Ik kan alles pingen ( Localhost, 192.168.1.1 ) behalve mijn Internet IP
(213.17.91.185 dus)

Verwijderd

IPX/SPX in win2000 en win98 instellen. RA2 werkt toch nog gewoon over IPX?
Diablo2 bv werkt wel over TCP/IP.

Je server heeft natuurlijk 2 IP''s he?
IP-1 : internet IP 213.xxx.yyy.zzz
IP-2 : netwerk IP 192.168.1.1

2e PC : 192.168.1.2
3e .3
etc...

Wat werkt er nu allemaal wel en wat niet?
Werkt RA2 in muliplayer wel?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 01 mei 2001 10:40 schreef Artje het volgende:
Hoi,

Ik zit op de HOST computer.
Ik ben altijd rood gekleurd in RA2.
Mijn IP van Internet is 213.17.91.185 en niemand kan het pingen ( zelfs ik zelf niet). Het werkt ook niet als ik Winroute uitzet.

Even voor alle duidelijkheid ik kan dus wel gewoon spelen. Alleen kan niemand mij pingen wat dus wel de bedoeling is omdat anders niemand tegen je wil spelen.
Dat rode kleur kan je zelf instellen. "ik kan dus wel spelen".. is dat multiplayer over internet of singleplayer??

Ik gebruik zelf ICS (van windows, internet connection sharing). Me beide pc''s zijn met cross-cabel verbonden en zijn 192.168.0.1/.2.
Als ik op internet zit, krijgt me internet-pc een ip-adres. Alles werkt gewoon goed. Je moet wel op allebei de pc''s IPX installeren.

Veel geluk

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• BC3 Victim
Hoi,

Ik bedoel dus echt spelen over internet.
Ik heb de juiste UDP en TCP poorten open staan om te kunnen spelen.

Alleen die rode ping is zo irri dat niemand tegen mij wil spelen.

Ik wil graag WinRoute blijven gebruiken.

• BC3 Victim
Zou iemand even de juiste poorten kunnen forwarden die open moeten staan ??

• BC3 Victim
Alle mensjes die hebben geholpen THANX !!!

Het werkt !!!!!!!!!!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 01 mei 2001 16:40 schreef Artje het volgende:
Alle mensjes die hebben geholpen THANX !!!

Het werkt !!!!!!!!!!
Wat was de oplossing dan ? Gaarne ff vermelden, dan hebben anderen er ook wat aan.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Ik moest bij Packet Filter in WinRoute bij alle devices ICMP aanzetten. Daarna moet je even rebooten en alles werkt perfect ik heb een zeer lage ping !!

Pagina: 1