[BC3] 2 ip''s voor internet en hosting

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit hier met een vraagje.. Ik wil mijn eigen forum gaan hosten maar dat mag niet ten koste van mijn huidige internet abootje.. daar hangen al 3 pc''s aan.. :)

Dus ik had het volgende in gedachten:

Als je een 2e ip aanvraagt krijg je gewoon de orginele 500 k downstream en de 16 k upstream. oftewel: dan kan je met 2 computers gewoon maximaal gebruik maken van internet met exact dezelfde snelheid..
Nu is mijn vraag: Kan je op 1 server twee ip''s tegelijk draaien? dat ie van 1 ip het internet deelt en van het andere ip puur hosting van een forum doet. Ik heb het hier wel over linux en @home.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik niet mijn upstream eraan wil zien gaan..

Als het mogelijk is ga ik ff babbelen met mijn ouders..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je een 2e IP adres aanvraagd, krijg je nei extra bandbreedte... alleen een extra adres.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
1 server meerdere IP''s is geen punt, alleen (zoals al gezegd) je snelheid is NIET per IP, maar per aansluiting..

dus ook al zou je 10 IP''s kopen, je totale downstream en up blijven gelijk...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
oh ik dacht van niet.. ik dacht dat het per ip was ingesteld ook omdat er een aantal ip''s zijn die een hogere upstream krijgen..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 01 mei 2001 01:04 schreef bolk het volgende:
oh ik dacht van niet.. ik dacht dat het per ip was ingesteld ook omdat er een aantal ip''s zijn die een hogere upstream krijgen..
dan is gewoon ingesteld dat die mensen met dat andere IP adres meer bandbreede mogen gebruiken. (Die betalen waarschijnlijk ook meer)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 11:58 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

dan is gewoon ingesteld dat die mensen met dat andere IP adres meer bandbreede mogen gebruiken. (Die betalen waarschijnlijk ook meer)
nou, dat zou toch kunnen betekenen dat per ip de brandbreedte is ingesteld? dus dan zou een 2e ip toch gewoon xtra 16k opleveren..

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Op dinsdag 01 mei 2001 14:15 schreef bolk het volgende:

[..]

nou, dat zou toch kunnen betekenen dat per ip de brandbreedte is ingesteld? dus dan zou een 2e ip toch gewoon xtra 16k opleveren..
Het zou ook kunnen betekenen dat per aansluiting de bandbreedte is ingesteld. Dan leveren 100 ip-nrs nog geen extra 16k''s op.

En zo is het ook geregeld..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1