[BC3] Hoe is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi, ik heb 2 pc`s:

PC1: Win98se,Athlon750,7200rpm HD ,internetverbinding
PC2: Win98se,Duron750,7200rpm HD
Verbinding met elkaar via een 10/100Mbps game network kit van Sitecom (UTPcross). Geen internetsharing geinstalleerd.

Gisteren heb ik een aantal avi`s van PC2 naar PC1 gezet. Totaal pm 1 gieg in 5 minuten. Daar zat ook een avi bij die op PC2 had moeten blijven. Toen ik die avi (800MB) wilde terug zetten, kreeg ik tot mijn verbazing een venster met de melding dat het nog zo`n 213 minuten zou duren! Toch laten lopen, en na een half uur hoefde ik nog maar 210 minuten! Hoe is het mogelijk dat ik die file in pm 4 minuten van PC2 naar PC1 zet en andersom moet het iig 213 minuten duren?
Ik snap hier geen klotuh van.
Ik heb ondertussen kaarten er uit gehaald en alles opnieuw geinstalleerd (wat netwerk betreft)
Beide HD`s (als het hier aan zou kunnen liggen) zijn even snel en partitie`s hebben genoeg ruimte. Protocollen zijn hetzelfde geconfigged (alleen IP is anders natuurlijk).
Misschien heeft het iets met internetverbinding te maken? Dat is er 1 van casema (jaja, binnenkort ADSL) Bij deze vebinding moet nl. ook TCP/IP ingesteld worden. Dit is echter TCP/IP voor externe toegang, dus dat lijkt mij ook niet het probleem.....

Ik wordt er in ieder geval behoorlijk :`( van

HELP!

Tnx guys

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

soo das vaag.. daar snap ik nix van :? sorry..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

had ik in het begin ook maar de server moeft niks van mijn bestanmden zo wel dan zet ik die er wel op via mijn client/s maar toen ik dat wel deed zoals jou heb ik gewoon opniewe geboot en toen was het klaar

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Waarschijnlijk heb je een probleem met die internetaansluiting. Jouw inet pc is aangesloten op twee netwerken. Internet EN LAN. Waarschijnlijk is of je subnetmask of je routing of weet ik veel wat allemaal, niet optimaal geconfigureerd en verdwijnen er pakketjes naar het verkeerde netwerksegment. Nu klinkt dit allemaal vaag (en dat is het ook :)), maar ik denk dat je daar je probleem in moet zoeken.
Je geeft al aan dat je geen ICS hebt geinstalleerd, maar heb je wel een ander progje draaien dat aan routing of sharing doet?
Anyway misschien dat je met sygate oid wel het probleem weet op te lossen, want dan is wel duidelijk wat lokaal netwerk is en wat internetwerk is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BC3 Victim
Ik heb zelf geen netwerk maar zou het kunnen zijn dat je de netwerkkaart te langzaam hebt ingesteld?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
:? verstuur je hebt over het netwerk van je internet provider ofzo
misschien handig om de internet kabel eruit te trekken

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Je geeft al aan dat je geen ICS hebt geinstalleerd, maar heb je wel een ander progje draaien dat aan routing of sharing doet?
Volgens mij bedoelde hij niet specifiek ICS, maar internetsharing in het algemeen. Dus helemaal geen internetsharing.

• BC3 Victim
Nee idd, ik heb totaal geen internetsharing geinstalleerd, eerst maarres zorgen dat mn LAN `t doet ;)
Weet iemand een link naar sygate, zo niet, dan vind ik `m wel(search).
Maar wat kan ik verkeerd hebben in gesteld, zodat ik nu dit probleem heb?
Ik zei al dat ik TCP/IP voor EXTERNE toegang niet veranderd is, dus lijkt me dat geen probleem. Echter: sinds ik dat netwerkje heb aangelegd (pm 3 maanden) stopt mn inet om de zoveel minuten met data te ontvangen of verzenden. Maar nu ik dit opnieuw heb geinstalled, heb ik hier al een paar uur geen last meer van. :)

Ik ga iig dalijk ff kijkuh voor sygate.

Bedankt voor jullie reacties! (ik hoop op nog meer)

Pagina: 1