Toon posts:

[BC3] 3 computers 3 netwerkkaarten ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 compu''s op mijn kamertje ( vet cool, past net :) )
een probleem alleen netwerk doet het niet helemaal lekker ! heb 3 netwerk kaarten in mijn compu een naar de ene compu een naar de andere compu en een op internet !
ik kan wel bestanden wisselen naar de 2 compu''s maar niet spellen speel''n :(

enig idee hoe dit komt ?? een compu kan steeds connecten de ander niet :(
wat moet ik doen of kan dit niet en moet ik toch een hub ertussen ??

Mzzls

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop dan een hubje ofzo? |:(

maak je een servertje waarin je 2 netwerkkaarten zet.-- 1 voor je provider en 1 naar je hubje..8-)

en in die andere twee pc''s duw je ook een netwerkaartjes die ook beide naar de hub lopen.:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

een hub kopen ja. 1 netwerkkaart uit die met 3 en dan 1 van de andere 2 in de hub en 1 voor internet. en in die hub dan de rest van de pc''s. valt me nog mee dat dat gaat, 1 pc met 3 nic''s

/ eppo gaat sneller leren typen ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
3 netwerk kaarten is wel beetje overkill......

wat al gezegd is, ik zou een servertje bouwen van je sloomste puter, firewall, proxy, web servertje. Ga ik ook doen :):):)

wel 100MBit natuurlijk he? das het lekkerst :9

Verwijderd

Ja, een hub lijkt me handiger :P. kun je ook nog uitbreiden als je een grotere kamer krijgt. Als je nog meer nix''s in die pc gaat doen krijg je volgens mij een beetje een irq probleem

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 01 mei 2001 19:39 schreef Cartman! het volgende:
wel 100MBit natuurlijk he? das het lekkerst :9
Heb jij een 100Mbit Internet verbinding dan ?? :9~
nee geintje hoor, ik snap best dat je die 100Mbit niet wilt gaan gebruiken voor je internet :)

Gr:):)tZZ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moet je een 100 Mbit hub plus combo kaartjes hebben.
ADSL/Kabel modems zijn 10Mbit.

Gebruik dan als firewall software Wingate

Of Linux (werk sneller)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Jamaar, zo ziet het eruit ?

nic 1 => nic pc1
nic 2 => nic pc2
nic 3 => internet ?

Als je van pc1 op pc2 wil connecten via die andere pc moet je zorgen voor verschillende netwerken en een gateway (winroute bv) :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1