[BC3] simpel VPN-probleem / ADSL

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tenminste, het moet iets simpels zijn. ADSL-pakket ontvangen, via een netwerkkaartje op een win98 (geen SE maar wel geupdate) kast proberen aan te sluiten. De handleiding is best goed, maar ergens loopt iets mis.

Ik heb alles (goed?) aangesloten, kaart-drivers geinstalleerd, VPN geinstalleerd (essentieel voor ADSL), etc, maar krijg in mijn netwerk-opties geen "Microsoft VPN-adapter" en kan deze ook niet met de hand toevoegen. Ook het Ndiswan-protocol ontbreekt, schijnt belangrijk te zijn. Wat ik wel krijg is een "externe toegangsadapter #2 (VPN-ondersteuning)"

Bij het aanmaken van een nieuwe externe verbinding kan ik nu alleen kiezen uit mijn ouwe (kabel/COM)modem, ik kan de ADSL-modem dus niet bereiken.

Al geprobeerd alles te verwijderen, diverse Windows-communicatie/netwerkonderdelen opnieuw geinstalleerd, kaarten en modems eruit getrokken die in de weg zouden kunnen zitten, maar keer op keer hetzelfde probleem. Zonder modem kan ik zelfs helemaal geen nieuwe externe verbinding maken.

Je zou zeggen dat hier iets ontzettend voor de hand liggends (niet) gebeurt, maar tot nog toe heeft niemand een antwoord. Tweakers? Iemand?

TIA
Steve

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
je moet eerst netwerkkaarten installeren dan IP configuren , rebooten, vpn-adapter installeren , rebooten , dan inbelverbinding maken met je provider!

voor meer help www.xs4all.nl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
Je moet ''Microsoft VPN adapter'' soms apart handmatig installeren in Software -> Windows Setup -> Communicatie -> ''Virtueel Particulier Netwerk''.

Heb je dat al gedaan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
Allemaal gedaan. Ook gekeken op diverse help-pagina''s, XS4all, M$ Knowledge base, etc. Het probleem bestaat gewoon niet. Bij het installeren van VPN in windows setup hoort vanzelf de VPN adapter en het Ndiswan protocol geplaatst te worden maar dat gebeurt dus niet.

Ook geprobeerd de M$ VPN adapter met de hand te laden, zie hem wel als keuze-optie staan maar ik krijg hem gewoon niet binnen. Geen foutmelding, even ratelen en dan niks.

Ik sta op het punt een ouwe ghost neer te zetten of desnoods een hele Format C: uit te voeren, maar ik wacht nog heel even de reacties af.

Steve

Verwijderd

verander het subnetmask van je 10.0.0.150 verbinding in 255.255.255.0 in plaats van 255.0.0.0

Zorg dat je de modem kunt pingen (het IP van je modem is 10.0.0.138) en als dat lukt, maak dan de VPN verbinding aan.

• BC3 Victim
Voor alle nieuwsgierigen; het is gelukt. Wat er nou precies aan de hand is weet ik nog steeds niet. Een ghost van een stabiele config gaf nog steeds hetzelfde probleem. Daaroverheen nog maar eens windows setup gedraaid, en daar was-ie dan. VPN-adapter, Ndiswan, zonder iets ingesteld te hebben was het er ineens allemaal.
Blijkbaar toch een dll of bestandje wat ooit ergens door overschreven is?
Enfin, ik ga eens kijken hoe snel dat gebeuren nou eigenlijk is.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Groet,
Steve

Pagina: 1