[BC3] 1 hub + @home account + 3 pc''s. 2 doen het, 1 niet

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Aangezien ik nog niet eerder een netwerkje aan had gelegd met 3 pc''s + hub, kon het ook niet anders dan dat ik vast zou komen te zitten.
''t idee is dit:

3 computers worden op een hub aangesloten. Allen staan ze op ''volautomatisch'' bij de instellingen. 2 krijgen automatisch een IP van @home, de andere blijft hangen op een vreemd ip dat begint met 169.*.*.*. Die PC heeft dus ook geen verbinding naar de andere pc''s of @home.
Ik heb al geprobeerd 1 andere pc uit te zetten en de probleempc overnieuw te configgen. (alles wegpleuren, overnieuw installen.... niks.... statisch IP invoeren... niks)

Enig Idee? Of zit ''t netwerk verkeerd in elkaar? Ik ben zo gewend aan het 1 pc, 2 netwerkkaartjes idee da''k ''t misschien wel helemaal verkeerd heb aangepakt.

Dus: Hoe dit te fixen, OF hoe het netwerk in te delen zodat alles kan i''netten, en men bij elkaar op de pc kan.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

ik zou het probleem zoeken bij of je netwerk kaart, of de kabel die je gebruikt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

test je netwerk eerst eens zonder @ home met vaste ip adressen. (1.1.1.1 t/m 1.1.1.3) als het dan niet werkt, moet je het ergens n je hardware zoeken. (ik denk dat je de kabel die je eerst gebruikte van pc naar pc nu ook gebruikt van pc naar hub, en dat kan niet.)

als dat wel werkt, dan moet je je afvragen hoeveel ipadressen @ hoem ter beschikking stelt voor je, en of het niet handiger is met een routerprogramma te werken dan krijg je gewoon 1 ip adres van @home, en voor je pc''s regel je het zelf.

• looskuh
MAar dan is er toch niet echt een verschil in lokaal netwerk of @home netwerk? Stel dat ik op 1 pc dus een router of proxy gooi. heeft dan die router gewoon 1 ip die zowel als lokaal ip en als @home ip dient?

• looskuh
iemand?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nog steeds hulp nodig?
Ik kan misschien helpen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor @home acount heb je? Meerdere IP''s?.. Standaard krijg je namelijk maar 1 ip, en je kunt je pakket uitbreiden naar meerdere IP''s.. Als je een normaal acount hebt (Die van 89,- per maand) dan is het natuurlijk niet zo gek dat het niet gaat werken he :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Als je 1 pc als router of gateway instelt heb je er 2 netwerkkaarten inzitten.

1 die naar het kabelmodem gaat.
1 die naar het hub gaat.
In de hub zitten ook de 2 andere pc''s.

Installeer op de pc die aan de kabel hangt een route progje, bv winroute of sygate, of standaard internet delen wat vanaf win98se ingebakken zit. Geef alle pc''s een vast ip. bv in de range van 192.168.1.1 - 192.168.1.2 enz enz.

Bij de pc die direcht aan internet hangt moet je natuurlijk alleen de netwerkkaart voor het interne netwerk een vast ip geven. Die andere kun je beter op DHCP laten staan.

Nadeel van deze opstelling is dat de pc die aan de kabel hangt moet aanstaan als 1 van de andere pc''s willen internetten.

Maarja als je dat niet wilt betaal je bij @home een tientje per maand meer per ip adres dat je extra neemt. uitzuigers

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer van die pc die het niet doet eens de drivers van de kaart zelf te installen en niet de Win drivers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• looskuh
OK. Grootste stuikelpunt was denk ik voor mij dat ik niet zeker wist of je alles in de hub kon pluggen, en dan toch nog VIA een andere pc het net op kon.
Achteraf is dat ook vrij onlogisch.

Ik zal eens vragen wat ze willen. Ze hebben nu al 2 ip''s tot hun beschikking, en 1 extra zou $3 kosten p/maand. Dus of dat, of een extra netwerkkaart..
Pagina: 1