Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Meestal kan je via een terminal port van alles en nog wat instellen, als wachtwoorden, ip-adres instellen, snelheden enz. enz.
Dit kan je allemaal doen via een terminal emulator.
Vaak kan je zelfs nog via die emulator de boot sequence zien als je de HUB opnieuw aanzet. Dit kan je dan ook vaak weer afbreken om password te re-coveren(is dit wel een goed woord??).
Het enige nadeel meestal is dat je een aparte kabel hiervoor nodig hebt. Eentje die van een RJ45 naar COM gaat. Die zijn geloof ik heel slecht te krijgen of ze zijn best duur...:(
Hopelijk ben je zo wat wijzer geworden:?
Dit kan je allemaal doen via een terminal emulator.
Vaak kan je zelfs nog via die emulator de boot sequence zien als je de HUB opnieuw aanzet. Dit kan je dan ook vaak weer afbreken om password te re-coveren(is dit wel een goed woord??).
Het enige nadeel meestal is dat je een aparte kabel hiervoor nodig hebt. Eentje die van een RJ45 naar COM gaat. Die zijn geloof ik heel slecht te krijgen of ze zijn best duur...:(
Hopelijk ben je zo wat wijzer geworden:?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
het leuke is in dit geval dat er een 9 pins male sub d conn op zit (zo een voor je com poort) dus dat moeilijk aan te komen en duur is waarschijnlijk niet aan de orde..
Rest mij de vraag, een null modemkabel ?? , maar hoe en met welke software kan ik "in" dat ding komen en zou een null modem kabel werken ??
Der is toch wel iemand die dit weet ???
Rest mij de vraag, een null modemkabel ?? , maar hoe en met welke software kan ik "in" dat ding komen en zou een null modem kabel werken ??
Der is toch wel iemand die dit weet ???
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Je zou even kunnen proberen om documentatie van een Cisqo hub door te lezen. Daar staat meestal wel goed bechreven hoe dit soort dingen moeten. Waarschijnlijk zal het dan voor jouw hub op een soort gelijke manier gaan.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
heb hier ff lopen kloten, met een nullmodemkabel werkte niet, dan maar een volledig bepinde 1:1 kabel op de compoort, na het resetten van de hub had ik info.. aleen kon ik nix terug zenden.. nadat ik de flow control
op disable had ggezet kan ik idd in de hub komen, aleen had ik iets meer opties verwacht, echte statistieken enzo kan ik dus niet opvragen... Maar ja , het werkt iig..
Verwijderd
Ik heb hier een model 3000 concentrator staan (dur staat siemens op, maar er zit een synoptics chipset in).
De NMM daarvan kon je makkelijk met een crosslink DB9 <--> DB9 kabel verbinden (zelf ff solderen).
Ik zit alleen met het probleem dat ik die configuratie niet kan instellen, ip-adressen enzo kan ik makkelijk veranderen. Maar vertel ik hem dat hij gewoon moet opstarten zonder eerst een image van een andere server te halen. Dan accepteert'ie dat niet.
Wie o wie helpt mij?
De NMM daarvan kon je makkelijk met een crosslink DB9 <--> DB9 kabel verbinden (zelf ff solderen).
Ik zit alleen met het probleem dat ik die configuratie niet kan instellen, ip-adressen enzo kan ik makkelijk veranderen. Maar vertel ik hem dat hij gewoon moet opstarten zonder eerst een image van een andere server te halen. Dan accepteert'ie dat niet.
Wie o wie helpt mij?
Pagina: 1