[BC3] Internet delen = ok maar dan icq = :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Hallo allemaal

ik heb sinds gisteren een netwerk tussen mijn 2 computers :9
de server heeft 2 netwerk kaarten
en de client 1
ze zitten via een crosslink kabel aan elkaar vast
p.s ik heb adsl

probleemen

ik kan mijn internet shareing ( via winroute ) alleen aan zeten met een proxy :?

als ik dan icq installeer dan kan hij geen verbinding maken naar de server om dat hij hem niet kan vinden ofzo :?

en ik kan dus ook alleen maar internetten op de client als ik proxy aan heb

hoe kan ik er voor zorgen dan ik ook op de client kan internetten ZONDER proxy :?
en dat ik mijn icq normaal kan installeeren?

greetingz

Verwijderd

begin met linux op die server te pleuren
edit:
wat voor nut heeft een server eigenlijk met 1 client??

Verwijderd

je moet nat aanzetten op de netwerkkaart of whatever jij hebt, die met internet verbonden is.

• razor-x
Op zondag 29 april 2001 21:34 schreef Belegen_Kaas het volgende:
begin met linux op die server te pleuren
edit:
wat voor nut heeft een server eigenlijk met 1 client??
ik wil de server als een ftp server gebruiken :P zodat ik ook spellen kan spelen !!

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
in winroute moet je een poort 5190 open zetten want via die poort gaat icq ik had eerst ook dat probleem.:)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 29 april 2001 21:38 schreef razor-x het volgende:

[..]

ik wil de server als een ftp server gebruiken :P zodat ik ook spellen kan spelen !!
:? ? ???! ?!:? !!! !?:?

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 12-08 16:25
Op zondag 29 april 2001 21:38 schreef razor-x het volgende:

[..]

lijkt me wel lekker met een ping van > 2000 :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Download all Aboard maar....hoef je niks in te stellen en alles werkt perfect...
:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 10:33
Je moet met port-mapping een aantal porten mappen heb ik zelf ook gedaan werkt perfect

Ligt eraan welke port je gebruikt met ICQ

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Gewoon proxy+ downladen en dan SOCKS(5) installeren en dan met ICQ connecten naar port 1080 van je server.

Simpel..... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Je moet bij winroute de dhcp aan zetten
en daar de gateway en de dns opgeven (ip nummer van de server, dus de ip van de interne netwerk)
en je moet nat aan zetten (op de netwerkkaart die verbinding met het internet heeft)

Op deze manier kun je internetten zonder proxy instellingen en werkt icq ook.
En als je via icq ook bestanden wil versturen/ontvangen dan moet je de firewall in icq aan zetten (https, host is de ip van de server netwerkkaart voor de interne netwerk, en port 3128)

• HermeS
  • Laatst online: 22-08 17:57
en als winroute op de server als os w2k gebruikt moet je ook ff in de registry duiken anders werken de clients erachter niet.
1. Stop the Winroute engine. Right click on the Winroute engine monitor and choose stop Winroute engine.

2. Open up the registry editor. In Windows click on the Start button go to Run type in regedit click OK

3. Expand HKEY Local Machine / Software / Tinysoftware / Winroute

4. Change the value of the IpFragMode key to 1

5. Close the registry editor and restart Winroute

http://www.tinysoftware.com/pppoe.html

Verwijderd

Flippy_00 Lees miin posting ff
dan is je bestand sprobleem opgelost

• BC3 Victim
Ehh, ook algeprobeerd om gewoon bij icq in te stellen dat je via lan zonder proxy werkt geen socks of wat dan ook hier werkt het zonder exotische instellingen, gewoon winroute installeren icq instellen zoals hierboven en het werkt..

veel suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Bij mij werkt ICQ heel goed, met de standaard instellingen. Het enige probleem is, dat ik geen bestanden kan ontvangen. Ik kan er wel versturen.
(Beide os = Win2000)
Please help !

• razor-x
eindelijk: het werkt!
na uren lang problemen met ics/winroute enz

AllAboard is perfect, bijna niks instellen
nu kan ik alles op mijn client :)

bedankt voor de reactie

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 14:33 schreef RazorJansen het volgende:
Flippy_00 Lees miin posting ff
dan is je bestand sprobleem opgelost
Niet dus...
Ik werkt wel met de gewone Windows-internet deling.
Is dit het probleem?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 30 april 2001 12:29 schreef RazorJansen het volgende:
Je moet bij winroute de dhcp aan zetten
en daar de gateway en de dns opgeven (ip nummer van de server, dus de ip van de interne netwerk)
en je moet nat aan zetten (op de netwerkkaart die verbinding met het internet heeft)

Op deze manier kun je internetten zonder proxy instellingen en werkt icq ook.
En als je via icq ook bestanden wil versturen/ontvangen dan moet je de firewall in icq aan zetten (https, host is de ip van de server netwerkkaart voor de interne netwerk, en port 3128)
JAAAAHH!!! Je bent mijn held!! Weet je hoe lang ik bezig was met file transfer werkend te krijgen? :D:D:D

DHCP hoeft trouwens niet ingeschakeld te zijn...
Pagina: 1