Toon posts:

[BC3] hp710 printer in netwerk of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
heb pas 2netwerkkaartjes gaan kopen en ik wil men printern delen met de 2 de computer
in de handleiding staat dat je de HP710 C niet in een netwerk kunt gebruiken maar ik hoor van sommige mensen dat het wel gaat
heb de search al gebruikt maar daar kom ik veel tegenstrijdige dingen tegen en krijgje een welles, nietes spelletje
oh ja heb win 98

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Ik heb inderdaad ook problemen met het delen van een HP710 in een netwerk.
maar dit heeft niks met het netwerk te maken maar het is puur een tekortkoming in de driver van HP.
Er is een nieuwe driver door een of andere 3rd part bedrijf uitgebracht.
Als ik de URL nog kan vinden post ik hem nog wel even.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Het is me een keer gelukt. Door de HP710 eerst op de 1e pc en daarna op de 2e pc te installeren en daarna op de 1e te verwijzen naar een printqueue. Maar na een tijdje werkte dat ineens niet meer. Echt stabiel lijkt dat dus niet te zijn.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ik heb het met mijn hp720 zo opgelost
op beide pc''s drivers geinstalleerd.
op de 2e pc een nieuwe lokale poort aan maken met het netwerkpad van de printer

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Ik wist niet dat dat een pprobleem was met die hp710.

Is het niet gewoon mogelijk op de printerserver de printer te installen en vervolgens vanaf de client de printer te installeren via het netwerk. De drivers worden dan gehaald vanaf de computer met de printer.

Zo deel ik altijd printers.

Rob

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
werkt hier perfect (hp 720)

aansluiten en installen op pc1
dan printer toevoegen doen op pc, gaat ie driver installen etc

dan moet je in hp drivers ergens niet het netwerkpad aangeven (wat windows standaard doet) maar een printer poort ''capturen'' (bv lpt2 , die is dan //renkieserver/hpgedeeld)

en dan via de virtuele printerpoort printen via netwerk

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties maar ik versta geen bal van die uitleg ben niet zo thuis in de netwerk wereld enkel overclokken sorry

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Vind het ook vreemd maar inderdaad, met de 720 heb ik zelfs ook nergens last van.
De 710 is eigenlijk de enige printer van HP waar ik tot nu toe problemen mee heb.
Het rare is nu dat ze er bij HP van op de hoogte zijn maar en geen verbeterde driver voor uitbrengen.

Die oplossing met die Que werkt inderdaad maar was na enige tijd bij ook niet meer stabiel.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Pagina: 1