Hoi,
Ik heb zojuist mijn servertje geupgrade en linux opnieuw geinstalleerd. Ik was erachter gekomen dat ik de printerpoort verkeerd om had aangesloten dus dat heb ik opgelost. Maarrrr....nu viel mijn oog op iets anders vreemds. Omdat ik de kast nu nog ff open heb om alles te testen zag ik dat beide ledjes op mijn netwerkkaartje (10mbit en 100mbit ledjes) branden
Terwijl de switch gewoon aangeeft dat alles op 100mbit full duplex loopt. Normaal zou dan alleen het 100mbit lampje moeten branden. Weet iemand waar dit aan kan liggen en of het wat uitmaakt? En hoe ik nu kan zien/testen of het werkelijk op 100mbit loopt?
Ik heb zojuist mijn servertje geupgrade en linux opnieuw geinstalleerd. Ik was erachter gekomen dat ik de printerpoort verkeerd om had aangesloten dus dat heb ik opgelost. Maarrrr....nu viel mijn oog op iets anders vreemds. Omdat ik de kast nu nog ff open heb om alles te testen zag ik dat beide ledjes op mijn netwerkkaartje (10mbit en 100mbit ledjes) branden
ja dat viel me ook opeens in
moest ik toch doen om de backup terug te zetten en het gaat best wel vlot. Zip files e.d. ging nooit echt bizar snel maar het lijkt erop dat ie het gewoon op 100mbit doet. Maar is het niet vreemd/erg dat die beide lampjes branden?