[BC3] [Mxstream] Nieuwe inlogmethode, welke router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 00:06

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
ok ok.
er is al best vaak een topic geweest over mxstream en routers.
Maar ik heb niet een duidelijk antwoord kunnen vinden dat mij zegt "die moet ik hebben".

Ik wou eerst altijd de SMC barricade kopen met 4 poorten en 1 printserver/poort.

Maar ik lees veel dat ie niet werkt met mxstream (ook in het nieuws artikel)

Dan is er nog de netgear RT314 die te koop is bij bechtle.nl. En ook niet echt duur is (4 poorts 535 gulden).
En een nieuws artikel.
En hij werkt als het goed is ook met mxstream : [topic=164975]

Dan is er ook nog een linksys router verkrijgbaar bij mr-at.nl waar ik het niet zeker van weet of ie wel werkt.

en dan nog eentje uit de vigor serie.
Daarvan weet ik wel zeker dat ie werkt met mxstream want dat staat op de site atstore.nl
Maar die dingen hebben geen printpoort.

met een Zyxel moet het ook kunnen volgens deze pagina.
En de producten die volgens hun voor mxstream geschikt zijn staan hier (alle prestige 3xx zijn geschikt).
in nederland zijn die dingen bij sww te koop volgens de pricewatch.

Er wordt in sommige topics ook wel over een edimax ''gepraat''.
Hier werd al een vraag gesteld icm Mxstream. maar geen één (!) reply.
Hij staat jammer genoeg niet in de pricewatch.

Er zijn nogal wisselende meningen of het nu wel of niet werkt, en dat komt vooral door de twee verschillende inlog-methoden.

Vandaar dat ik alles zo vaag vind, en dus maar een topic begin.
Hoewel na het opsommen van dit alles wel wat meer duidelijk wordt :). dus hopelijk hebben anderen er ook iets aan.

Ik wil het liefst de SMC, vanwege de ingebouwde printserve. Maarja hij moet natuurlijk wel met Mxstream werken.

Verwijderd

Een linux router zou goedkoper zijn!

Pentium 166 --> hfl. 125,-
2 NICs ---> Hfl. 60,-
8 poorts 10/100Mbit switch --> Hfl. 180,-

Mandrake linux 8.0 ondersteunt "out of the box" MXSTREAM (pptp) adsl. En anders installeer je een willekeurige linux met daarna www.adsl4linux.nl . Of anders gewoon windows (9x/NT/win2k) met winroute.

Rob

Verwijderd

erhm... verkeerd knopje gebruikt (quote ipv edit)

• admiral866

admiral866

Topicstarter
jep dat is ook een oplossing die ik overweeg. omdat dat wel leuker met DHZ is :)

Verwijderd

Voor gebruiksgemak is een standalone router natuurlijk ideaal. En lekker klein. VOordeel van een router peeceetje is dat je ook een ftp/webserver etc. ervan kunt maken.

Ik heb een fast ADSL account en gebruik momenteel windows 98 en winroute. Door middel van routing kunnen we nu ook alle 4 IP adressen gebruiken op computers op het interne netwerk.

We zitten met z''n zevenen op een adsl aansluiting. 4 mensen delen 1 intenet IP, 3 anderen hebben ieder 1 IP.

• admiral866

admiral866

Topicstarter
jep goed punt van dat webserver enzo.
mja ik denk dat het toch wel een aparte computer wordt dan
Pagina: 1