De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb nu al een netwerk met 2 pc`s 1 server waar de jkabel internet binnen komt en een client zie mijn sign , maar nu heb ik nog een pc gekocht
duron 800 , 512mb ram ,gf2gts , en een epox mobo
in de server zit een netwerk kaart van mijn provider en een netwerk kaart die hetzelfde merk is ( 3com) maar dan een 10/100mbit
in beide mijn clients zitten er kaarten die identiek zijn aan die van mijn provider
allemaal 3 com dus 10mbit
met 1 client en 1 server werkt het prima
maar nu uitbrieden
ik heb er nu een eeeh ik geloof cross-linked cable tussen van een meter of 15
maar nu met een hub heb ik toch patched cable nodig ?
ik hoop hier snel antwoor dop te krijgen en mischien ook advies op wat ik moet kopen
duron 800 , 512mb ram ,gf2gts , en een epox mobo
in de server zit een netwerk kaart van mijn provider en een netwerk kaart die hetzelfde merk is ( 3com) maar dan een 10/100mbit
in beide mijn clients zitten er kaarten die identiek zijn aan die van mijn provider
allemaal 3 com dus 10mbit
met 1 client en 1 server werkt het prima
maar nu uitbrieden
ik heb er nu een eeeh ik geloof cross-linked cable tussen van een meter of 15
maar nu met een hub heb ik toch patched cable nodig ?
ik hoop hier snel antwoor dop te krijgen en mischien ook advies op wat ik moet kopen
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
nodig: 1x hub (of switch als je teveel geld hebt)
en 2x UTP straight
en 2x UTP straight
Verwijderd
Hmm...
wat ik zou doen:
Die crossed kabel weer zo fixxen dat hij voor de hub te gebruiken is.
Een hubje halen (6 ports hub is wel ok)
nog wat utp kabel''s en hopa sluit ze er op aan en klaar is kees:P
(vraag me af hoe lang het duurt totdat dit geflamed wordt)
wat ik zou doen:
Die crossed kabel weer zo fixxen dat hij voor de hub te gebruiken is.
Een hubje halen (6 ports hub is wel ok)
nog wat utp kabel''s en hopa sluit ze er op aan en klaar is kees:P
(vraag me af hoe lang het duurt totdat dit geflamed wordt)
het thnax ! ik lees alles even door !!
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Tsjah, als je het goedkoop wilt houden, zou ik een netwerk kaartje kopen met zo''n ingebouwd hubje. Als je het goed wil aanpakken koop je er een switch bij (ze verkopen een 8 poorts switch bij gistron voor 180,- geloof ik). Met een switch kun je net zoals bij een crosscable full duplex communiceren. Dat kan niet met een HUBje.
veel hubs hebben al een aansluiting voor crosslinked kabels dus die kan je zo inpluggen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1