[BC3] Hoe UTP kabel te knijpen??

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 20:29
Hoe krijgen jullie het snel en goed voor elkaar kabels te knijpen? We gebruikten gewoon ronde kabel, en we stripten het af totdat er nog 8 kleurtjes over waren. Toen hebben we die draadjes in het stekkertje gestopt en aangeknepen. Maar je kan onmogelijk zo kort strippen zodat het dikke stuk nog in het stekkertje past.
Hoe pakken jullie dat aan?? :?

Feyenoord!

Verwijderd

Het dikke stuk hoeft ook niet in het stekkertje, alleen een klein stukje.

• Outl@w
Op zaterdag 28 april 2001 21:01 schreef edwinv het volgende:
Het dikke stuk hoeft ook niet in het stekkertje, alleen een klein stukje.
Okey maar het is dan niet echt stevig.

Feyenoord!

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 21:02 schreef -Outlaw- het volgende:

[..]

Okey maar het is dan niet echt stevig.
Als het goed is wel.

Verwijderd

Als je''m goed krimpt wel..
Ik had laatst een goeie site met een "Guide to making your own Cat-5 cables" ik zoek de URL wel ff op! :)

Verwijderd

Of deze.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik strip de kabels altijd 3 cm aan, dan leg ik ze in de orginele volgorde (wit/oranje,oranje,wit/groen,blauw,wit/blauw,groen,wit/bruin,bruin) als ze allemaal rechtliggen knip ik ze af tot 2cm ongeveer, en dan duw ik ze in de RJ45 en als de mantel dan buiten de RJ komt dan rek ik gewoon de mantel tot ie maximaal in de connector zit en knijp ik hem aan......... dit werkt perfect... doe dit namelijk dagelijks voor me werk >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 21:18 schreef Wasa het volgende:
Ik strip de kabels altijd 3 cm aan, dan leg ik ze in de orginele volgorde (wit/oranje,oranje,wit/groen,blauw,wit/blauw,groen,wit/bruin,bruin) als ze allemaal rechtliggen knip ik ze af tot 2cm ongeveer, en dan duw ik ze in de RJ45 en als de mantel dan buiten de RJ komt dan rek ik gewoon de mantel tot ie maximaal in de connector zit en knijp ik hem aan......... dit werkt perfect... doe dit namelijk dagelijks voor me werk >:)
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven.

• Outl@w
ok bedant voor jullie tips, hopelijk gaat het de volgende keer wat soepeler!

Feyenoord!

Pagina: 1