I used to be an atheist, until I realised I was god.
Ik heb twee P2:233Mhz met allebei een RealTek 8019 (10Mbit) netwerkkaartje en een Dell Dimensions met een 3Com geïntegreerde netwerkkaart (leve Dell) met een hubje en een coax-kabel. Op alle 3 de pc''s staat winME.
Verder heb ik een kabelmodem, die aangesloten is op mn COM-poort (leve IGR)
Nu wil ik het netwerk het laten doen (de oude computers deden het samen altijd perfect) maar mn Dell komt er maar niet bij...
Nou zou ik ook graag internet willen delen.
Dus ik denk: Laat ik eens doen wat winme van me verlangt
en ik startte de wizard voor thuisnetwerken op... Het resultaat: ik kan alleen mn eigen pc zien!
Dus ik denk, zoiets installeer ik ook op mn andere pc''s, dan komen ze er misschien bij, maar helaas, opeens had ik 3 pc''s die alleen zichzelf over het netwerk konden zien!
Maar dan het grote probleem: ik kon geen van de computers zo instellen dat ze elkaar weer zagen...
De drivers die bij de realtek zaten zijn eigenlijk alleen nog voor win95, maar ze hebben het altijd gedaan. MAAR: volgens het floppy dat bij de kaarten zat was de kaart PLUG EN PLAY! Maar de kaart is nog nooit opgemerkt door Windows! Ik heb ze altijd los moeten installeren! Flauw hè?
Heeft iemand tips, of een soortgelijk netwerk, zodat ik zijn instellingen kan gebruiken om te kijken of het hier ook werkt?
PS. Als ik instel dat de internetverbonden computer zijn internetverbinding moet delen, kan die niet meer op het internet!
Verder heb ik een kabelmodem, die aangesloten is op mn COM-poort (leve IGR)
Nu wil ik het netwerk het laten doen (de oude computers deden het samen altijd perfect) maar mn Dell komt er maar niet bij...
Nou zou ik ook graag internet willen delen.
Dus ik denk: Laat ik eens doen wat winme van me verlangt
Dus ik denk, zoiets installeer ik ook op mn andere pc''s, dan komen ze er misschien bij, maar helaas, opeens had ik 3 pc''s die alleen zichzelf over het netwerk konden zien!
Maar dan het grote probleem: ik kon geen van de computers zo instellen dat ze elkaar weer zagen...
De drivers die bij de realtek zaten zijn eigenlijk alleen nog voor win95, maar ze hebben het altijd gedaan. MAAR: volgens het floppy dat bij de kaarten zat was de kaart PLUG EN PLAY! Maar de kaart is nog nooit opgemerkt door Windows! Ik heb ze altijd los moeten installeren! Flauw hè?
Heeft iemand tips, of een soortgelijk netwerk, zodat ik zijn instellingen kan gebruiken om te kijken of het hier ook werkt?
PS. Als ik instel dat de internetverbonden computer zijn internetverbinding moet delen, kan die niet meer op het internet!
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Verwijderd
lijkt erg veel op een subnetmask-met-verkeerd-ip+een-zooi-andere-foute-protocollen probleem.
(oh ja, waag het niet om ooit nog de me wizard op te starten
)
neem aan dat je een hub hebt + goede kabels etc.? in dat geval kan je het beste op elke pc alle netwerkinstellingen weggooien, en vervolgens: client for microsoft networking, tcp/ip toevoegen en dan bij tcp/ip instellingen de volgende reeks gebruiken:
pc1: ip adres: 192.168.1.1
pc2: ip adres 192.168.1.2
pc3: ip adres 192.168.1.3
, voor elke pc subnetmask 255.255.255.0 gebruiken,
en bij elke pc ''primaire netwerkaanmelding'' op ''client for ms networking'' selecteren. dan alle pc''s rebooten en kijken of je jezelf kunt pingen (dus ping ip adres van eigen pc). als dat lukt, ping dan ip van andere pc''s. zou moeten werken.
ps, zorg ervoor dat geen van de pc''s ee nfirewall draait ,want dat wil nog wel vaak problemen geven bij het opzetten van netwerkjes
neem aan dat je een hub hebt + goede kabels etc.? in dat geval kan je het beste op elke pc alle netwerkinstellingen weggooien, en vervolgens: client for microsoft networking, tcp/ip toevoegen en dan bij tcp/ip instellingen de volgende reeks gebruiken:
pc1: ip adres: 192.168.1.1
pc2: ip adres 192.168.1.2
pc3: ip adres 192.168.1.3
, voor elke pc subnetmask 255.255.255.0 gebruiken,
en bij elke pc ''primaire netwerkaanmelding'' op ''client for ms networking'' selecteren. dan alle pc''s rebooten en kijken of je jezelf kunt pingen (dus ping ip adres van eigen pc). als dat lukt, ping dan ip van andere pc''s. zou moeten werken.
ps, zorg ervoor dat geen van de pc''s ee nfirewall draait ,want dat wil nog wel vaak problemen geven bij het opzetten van netwerkjes
Verwijderd
Het enigste wat ik weet over winME is dat het niet lekker voor mij werkt. Dat merkte ik dus al hoe raar het werkt met netwerk gebeuren het duurde 3 dagen voordat mensen hem in het netwerk zagen. (ook andersom) zonder dat er in die 3 dagen aan de instellingen was gesleutelt. Mijn enigste raad als het dus echt niet lukt. Win98SE en je netwerk draait binnen paar minuutjes