[BC3] Wake on LAN & WinRoute

Pagina: 1
Acties:

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb een hoofd PC met Intel PCI PRO/100+ management ethernet kaart. De Wake On LAN kabel is netjes aangesloten om het moederbord en in het BIOS is de instelling Wake On LAN op ''enabled'' gezet. En mijn voeding is zo''n soft-power-switched geval zodat er altijd stroom gegeven wordt aan een aantal onderdelen op de PC. Via een 10/100Mbps 8-poorts switch staan er 3 andere PC''s op het netwerkje, waarmee via WinRoute (ook op die hoofd PC) iedereen netjes kan internetten, enz.

Het probleem is dat ik graag zou willen dat als de hoofd PC niet aanstaat terwijl een van de andere PC''s in het netwerk probeert te internetten of een gesharede drive te benaderen dat de hoofd PC via het Wake On LAN gebeuren zelf opstart zodat ik niet steeds heen en weer hoef te rennen tussen mijn kamer boven en m''n PC''tje beneden.

Wie oh wie heeft ''de'' briljante oplossing?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 28 april 2001 09:12 schreef marksanne het volgende:
En mijn voeding is zo''n soft-power-switched geval....
ATX dus neem ik aan?
..... zodat er altijd stroom gegeven wordt aan een aantal onderdelen op de PC.
Daarbij geldt wel dat je MOBO een bepaalde minimale stroom moet krijgen om de pc te laten ''ontwaken''. Sommige voedingen leveren in de ''uit''stand inderdaad wel een spanning aan bepaalde componenten van je computer (de +5Vsb). Het punt daarbij is dat de voeding niet genoeg stroom kan leveren (voor de +5Vsb in de ''uit''stand) aan je MOBO... zoek maar eens in de handleiding van je moederbord naar WOL of Wake(up) On Lan. Daar staat de minimale stroom weergegeven. Kijk ook op je voeding en zoek daar naar de +5Vsb (soms ook alleen Sb genoemd) en lees daar de afgegeven stroom af. Is die laatste lager dan de waarde in de handleiding van je MOBO, dan moet je toch een andere voeding halen.

Maar voordat je dat doet moet je eerst proberen om de pc te laten booten met een ''magic packet''
Proggie daarvoor kan je o.a. neerhalen bij AMD

Ik ben ook met zoiets bezig, maar het lukt mij ook nog niet helemaal. Bovendien kan mijn netwerkkaart 4 verschillende signalen afgeven om de pc te laten booten... ik weet niet welk signaal nodig is voor mijn Asus TX97-x. Op die machine heb ik ook Winroute staan....

Succes...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Afhankelijk van de netwerkkaarten, ik had ovislink kaarten met realtek chipset en die lieten de pc al starten als ze werden gepinged, 3coms doen dat niet.

Do as I say, don't do as I do.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
''t is inderdaad een ATX voeding... en ''dr staat inderdaad 5v stroompje constant op.

Er zijn 3com (PCMCIA) type 3C589 bij, de rest van de PC''s is met ''Intel PCI PRO/100+ management'' adapters.

Bedankt voor die AMD suggestie (had ik al gevonden in een oudere post over Wake On LAN) en ook al getest (zonder succes). Ik snap niet waarom die PC niet gewoon wakker wordt!

Dus mensen... wie heeft nog ideeen? THANX!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 28 april 2001 13:42 schreef marksanne het volgende:
''t is inderdaad een ATX voeding... en ''dr staat inderdaad 5v stroompje constant op.

Er zijn 3com (PCMCIA) type 3C589 bij, de rest van de PC''s is met ''Intel PCI PRO/100+ management'' adapters.

Bedankt voor die AMD suggestie (had ik al gevonden in een oudere post over Wake On LAN) en ook al getest (zonder succes). Ik snap niet waarom die PC niet gewoon wakker wordt!

Dus mensen... wie heeft nog ideeen? THANX!
Kijk eens ff of hij het stiekem doet met WOL van Gammadyne. Zie de FAQ voor links.

Aannames zijn fataal.