Toon posts:

[BC3] netwerk met chello 3com netwerk kaart ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de netwerkkaart die gebruikt wordt voor chello internet ook gebruiken als netwerkkaart voor een intern netwerk ???

En zo ja, wat heb je dan nodig ??

PS netwerk met 4 computers

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Neem mij niet te serieus

euhh 4 computers.. 4 monitoren.. 4 toetsenborden. 4 muisen.. 4 nics.. 4 patch kabels.. 1 hub/switch.. etc.... |:(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kwanten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025

kwanten

Is goed bezig!!

Op vrijdag 27 april 2001 18:03 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
euhh 4 computers.. 4 monitoren.. 4 toetsenborden. 4 muisen.. 4 nics.. 4 patch kabels.. 1 hub/switch.. etc.... |:(
mm, ik ben ook bezig met een netwerk, maar wat zijn nics en patch kabels??

© kwanten 2001

Verwijderd

nic = network interface card = netwerkkaartje
patch cable = gewoon een netwerkkabel

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
NIC''s = network interface card, dus je netwerkkaart
Patch cable''s = de kabels die de verbinding maken van 1 netwerkkaart naar de ander :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 18:07 schreef Sjoq het volgende:
NIC''s = network interface card, dus je netwerkkaart
Patch cable''s = de kabels die de verbinding maken van 1 netwerkkaart naar de ander :P
Te laat :P

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Neem mij niet te serieus

Je kan de 3com netwerk kaart van chello gewoon gebruiken voor een netwerk. Het is namenlijk een gewone netwerk kaart :P Maar of je dat zou willen en een tweede vraag. Waar moet je dan anders je kabel modempie indouwen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Wat zijn we weer lekker _duidelijk_ bezig...
Voor de duidelijkheid, met IP-aliasing is het mogelijk om op dezelfde NIC zowel je kabelmodem alswel je interne netwerk te hangen, maar praktisch is t niet.
Ik raad je aan om voor je interne netwerk een nieuwe kaart aan te schaffen (3Com is duur, maar bijv. een RealTekje heb je voor een paar tientjes :))
Ik zou in ieder geval je huidige NIC blijven gebruiken voor je internet (!) anders moet je dat nieuwe hardware-adres weer doorgeven aan Chello/UPC, en tja... administratief zijn het een zooitje minkukels >:)

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef EvilEagle het volgende:
Wat zijn we weer lekker _duidelijk_ bezig...
Voor de duidelijkheid, met IP-aliasing is het mogelijk om op dezelfde NIC zowel je kabelmodem alswel je interne netwerk te hangen, maar praktisch is t niet.
Ik raad je aan om voor je interne netwerk een nieuwe kaart aan te schaffen (3Com is duur, maar bijv. een RealTekje heb je voor een paar tientjes :))
Ik zou in ieder geval je huidige NIC blijven gebruiken voor je internet (!) anders moet je dat nieuwe hardware-adres weer doorgeven aan Chello/UPC, en tja... administratief zijn het een zooitje minkukels >:)
mm ja, alleen het is maar voor een LAN-Party, dus we willen gewoon voor 3 dagen een netwerk maken, en dan daarna koppelen we hem weer los, en nemen we hem mee naar huis waar onze chello verbinding dan op ons ligt te wachten. Dus het is alleen maar even tijdelijk voor 3 dagen.

Kan dat dan geen kwaad als je hem die 3 dagen in een netwerk hangt, dat als je dan thuis komt dat chello gaat bokken of zo?

© kwanten 2001

Verwijderd

Is geen probleem, alleen moet je tussendoor geen andere pc aan je (niet) gebruikte kabel hangen

• Bart-01
  • Laatst online: 21-08 19:00
En dat is afhankelijk waar je op UPC aangesloten zit (oftewel welk merk modem je hebt). Als je een com21 hebt je je gerust nic''s wisselen, het modem heeft een mac adress en dat is het mac adress wat UPC nodig heeft.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Het maakt nooit uit ook met DHCP kan je van NIC wisselen alleen moet je hem van te vooren even releasen, anders werkt het nie want dan houd ie het oude mac adres vast.
Suc6

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Op zaterdag 28 april 2001 10:20 schreef Toverstaf het volgende:
Is geen probleem, alleen moet je tussendoor geen andere pc aan je (niet) gebruikte kabel hangen
Nee, dat zal niet gebeuren want we hebben maar 1 computer thuis >:)

overigens hebben wij een terrayon modem..

© kwanten 2001

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Het netwerk gaan we komende woensdag aanleggen, dus als we dan tegen problemen oplopen of iets dergelijke, dan posten we tegen die tijd nog wel een keer onze vraag.

© kwanten 2001

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Op zaterdag 28 april 2001 11:23 schreef kwanten het volgende:
Het netwerk gaan we komende woensdag aanleggen, dus als we dan tegen problemen oplopen of iets dergelijke, dan posten we tegen die tijd nog wel een keer onze vraag.
Ik zit daar nu :) en alles doet het, ik heb internet, we kunnen spellen spelen dus :P :) alles is ok, tnkx!!

© kwanten 2001

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef EvilEagle het volgende:
Ik raad je aan om voor je interne netwerk een nieuwe kaart aan te schaffen (3Com is duur, maar bijv. een RealTekje heb je voor een paar tientjes
Persoonlijk zou ik veel liever een 3com erbij nemen. Ik heb een 3c905c-tx en die vocht de ander merk NIC zowat m''n moederbord af. Een en al ellende. Een 2e 3C905C-tx erbij (hallo vraag en aanbod) en de zaak was weer gesust.
Pagina: 1