De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als je nog toegang hebt tot de trainingen, moet je eens kijken in semester 2, hoofdstuk 8...
anders: (standaard rijtje wat er door cisco ingebeukt is: )
- Check Hardware
- Check POST
- Configure passwords
- Configure Interfaces
- Configure Route-pads
- Configure Routing Protocols
- Check running-config
- Examine
- Copy Run Start
anders: (standaard rijtje wat er door cisco ingebeukt is: )
- Check Hardware
- Check POST
- Configure passwords
- Configure Interfaces
- Configure Route-pads
- Configure Routing Protocols
- Check running-config
- Examine
- Copy Run Start
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
IOS is trouwens helemaal niet moeilijk hoor...
ik zou echt aanraden om even semester 2 chapter 6 t/m 9 door te nemen... dan weet ik het zeker dat je het helemaal zelf kunt.
ik zou echt aanraden om even semester 2 chapter 6 t/m 9 door te nemen... dan weet ik het zeker dat je het helemaal zelf kunt.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
ja moet nog aan semester 2 beginnen. heb net 1 afgerond.
Bedankt!!
Bedankt!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Er zit achter op de router een console poort (blauw gemarkeerd) en er zit (hoort) een blauwe consolekabel bij. Aan de ene kant van die kabel steek je de bijgeleverde RJ-45->DB9 connector, en het andere eind steek je achterin de router. Sluit die DB9 op de compoort van een pc aan, start een terminal programma, 9600,N,8,1. Zet nu de router aan.
Op het scherm zie je nu vanalles langskomen, en als het goed is zie je dan dat ie een software image gaat laden/decompressed. Daarna komt ie of met een melding (''Press enter to get started'')
Als je dan op enter drukt kom je of op de console prompt (bij een lege router) router$
of hij vraagt om een password.
Als dit werkt kun je met configmaker een config maken en die in de router laden.
Op het scherm zie je nu vanalles langskomen, en als het goed is zie je dan dat ie een software image gaat laden/decompressed. Daarna komt ie of met een melding (''Press enter to get started'')
Als je dan op enter drukt kom je of op de console prompt (bij een lege router) router$
of hij vraagt om een password.
Als dit werkt kun je met configmaker een config maken en die in de router laden.