Hoi, ik log op me werk aan op een Novell NDS tree met de novell client 4.8 en tevens op een NT4 domein. Ik draai Windows 2000 professional. Het inloggen gaat goed voor beide netwerken, alles gaat vlot. Ik krijg via DHCP me IP adres en alles werkt.
De volgende protocollen/clients/etc staan er in me netwerkeigenschappen:
- Novell client for Windows 2000
- Client for M$ networks
- ZENWorks application launcher NT service
- Novell workstation manager
- Novell distributed print services
- file and printersharing
- nwlink netbios
- nwlink ipx/spx/NetBIOS comp. transport prot.
- TCP/IP
Ik kan alles perfect pingen, geen problemen. Nu het probleem: Als ik de Novell client geinstalleerd heb, duurt het mappen van een netwerkdrive naar een NT machine 40 sec. ong! En als er 8 in het login script staan, is dat dus niet leuk! Als ik die Novell client uninstall, gaat het perfect! Me collega''s hebben ook die novell client en daar gaat het ook traa. Alles zelfde versies, net SP1 er opnieuw opgezet, geen oplossing.
Frametype staat op 802.3, ik weet niet waar het fout gaat! Iemand een idee? Volgens mij zoekt hij eerst over het IPX gedeelte en dan over TCP/IP ofzo..
De volgende protocollen/clients/etc staan er in me netwerkeigenschappen:
- Novell client for Windows 2000
- Client for M$ networks
- ZENWorks application launcher NT service
- Novell workstation manager
- Novell distributed print services
- file and printersharing
- nwlink netbios
- nwlink ipx/spx/NetBIOS comp. transport prot.
- TCP/IP
Ik kan alles perfect pingen, geen problemen. Nu het probleem: Als ik de Novell client geinstalleerd heb, duurt het mappen van een netwerkdrive naar een NT machine 40 sec. ong! En als er 8 in het login script staan, is dat dus niet leuk! Als ik die Novell client uninstall, gaat het perfect! Me collega''s hebben ook die novell client en daar gaat het ook traa. Alles zelfde versies, net SP1 er opnieuw opgezet, geen oplossing.
Frametype staat op 802.3, ik weet niet waar het fout gaat! Iemand een idee? Volgens mij zoekt hij eerst over het IPX gedeelte en dan over TCP/IP ofzo..