[BC3] Novell+NT4 : NT4 drive mappen gaat Traaaaag..

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hoi, ik log op me werk aan op een Novell NDS tree met de novell client 4.8 en tevens op een NT4 domein. Ik draai Windows 2000 professional. Het inloggen gaat goed voor beide netwerken, alles gaat vlot. Ik krijg via DHCP me IP adres en alles werkt.

De volgende protocollen/clients/etc staan er in me netwerkeigenschappen:
- Novell client for Windows 2000
- Client for M$ networks
- ZENWorks application launcher NT service
- Novell workstation manager
- Novell distributed print services
- file and printersharing
- nwlink netbios
- nwlink ipx/spx/NetBIOS comp. transport prot.
- TCP/IP

Ik kan alles perfect pingen, geen problemen. Nu het probleem: Als ik de Novell client geinstalleerd heb, duurt het mappen van een netwerkdrive naar een NT machine 40 sec. ong! En als er 8 in het login script staan, is dat dus niet leuk! Als ik die Novell client uninstall, gaat het perfect! Me collega''s hebben ook die novell client en daar gaat het ook traa. Alles zelfde versies, net SP1 er opnieuw opgezet, geen oplossing.

Frametype staat op 802.3, ik weet niet waar het fout gaat! Iemand een idee? Volgens mij zoekt hij eerst over het IPX gedeelte en dan over TCP/IP ofzo..

Mijn iRacing profiel

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11

Jaymz

Keep on moving !

IS Netbios te disabelen ?

(hoeft niet het probleem te zijn, maar kan wel vertragend werken)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
heb je al host files geprobeerd?
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
als je alleen ipx gebruikt voor de Novell client: doe herinstall client, kies voor custom install: alleen ipx kiezen. De default is tcp/ip en ipx, waarbij inderdaad eerst via ip wordt gezocht. Na herinstall moet ie flisend snel zijn. Novell naamresolutie werkt sneller dan NT.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
hmm, ik heb dit gedaan, het gaat 10x zo snel, aar het duurt nog wel iets van 5 sec. (x 8 = 40 sec.) Dat is al veeeeeel beter, maar misschien dat er nog iets is :) ik weet het ik ben hebberig :)

# nog bedankt :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 12:31 schreef Jaymz het volgende:
IS Netbios te disabelen ?

(hoeft niet het probleem te zijn, maar kan wel vertragend werken)
Euh ja ik heb hem uitgevinkt, maar dat hielp niets (merkbaars)

Mijn iRacing profiel

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Kijk eens goed naar je Bindings. Over het algemeen zal de W2K Bindings alle protocollen over alle Clients sleuren. Er valt wat winst te halen door ongebruikelijke bindings (i.e WINS over IPX) uit te zetten. Tevens zou ik je aan willen raden het frametype Ethernet_II te gebruiken, daar dit zowel IP als IPX Ondersteunt. Je Redirector hoeft dan niet van frametyope te wisselen. Kijk als laatste naar de volgorde van je bindings.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 13:52 schreef DaRealRenzel het volgende:
Kijk eens goed naar je Bindings. Over het algemeen zal de W2K Bindings alle protocollen over alle Clients sleuren. Er valt wat winst te halen door ongebruikelijke bindings (i.e WINS over IPX) uit te zetten. Tevens zou ik je aan willen raden het frametype Ethernet_II te gebruiken, daar dit zowel IP als IPX Ondersteunt. Je Redirector hoeft dan niet van frametyope te wisselen. Kijk als laatste naar de volgorde van je bindings.

Suc6
Euh ik durf het bijna niet te vragen (/me is MCSE NT4 :P) maar waar staan die klote bindings in Win2k? ik ken ze niet vinden :'( Ik ga nu dat frametype II proberen.

[edit]
Laat maar! Dat frametype II ingesteld! ALS EEN STRAALJAGER drives mappen :) tnxs dudes!! Lag dus aan het frametype :):):)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik was te voorbarig :) dat frameype Ethernet II werkt niet met novell :( ik heb de client zowel met IPX en TCP/IP als alleen IPX geinstalled. Hielp niets. Ik kon niet inloggen op Novell, dus dat is geen oplossing, het is nog steeds traag dus na het terugzetten van het frametype.

Iemand anders een oplossing? Ik denk dat ik wel iets kan met de bindings, maar ik kan ze niet vinden. Volgens me collega zitten ze neit meer in 2000.

[edit] (anders blijf ik reply''s posten :))
Ik heb gezocht op de Novell site en de M$ KB, wel een aantal dingetjes gevonden, maar niets van toepassing op mijn situatie. De oplossing bij Novell was dat je de NT login voorrang moest geven. Dat kan niet bij onze Novell client versie, we hebben ook een oudere geprobeerd en dat werkt ook niet! Hij gaat gewoon voor alles eerst de NDS doorploegen, lukt niet en dan gaat ie over TCP/IP en dan lukt het wel, althans zoiets vermoed ik..

[Nog een edit]
in dit topic [topic=162735] word exact hetzelfde probleem besproken. Ik heb geprobeerd om alleen DNS te activeren, maar je raadt het al: dat werkt ook niet :(

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik kick hem nog ff up, het is nog steeds een probleemp :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
hij heeft geen moeite met het resolven van DNS of wins, want als ik iets ping op FQDN dan krijg ik meteen response, het probleem is gewoon dat hij eerst met Novell gaat zoeken en dan pas via Netbios over TCP/IP, volgens mij dus.. Hostfiles gaan zeker niet werken, dat weet ik vrijwel zeker.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

waar stel je het frametype in??

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 10:10 schreef sjaan het volgende:
waar stel je het frametype in??
Bij eigenschappen van IPX/SPX protocol

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb het denk ik gevonden. Ik heb de client for M$ networks verwijderd, gereboot, client for M$ weer geinstalled, gereboot, machine opnieuw in het domein gezet, gereboot :) en toen ging het netwerkbrowsen wel snel! Erg vaag, maar het werkt wel :) Drives mappen gaat nu ook goed :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1