Toon posts:

[BC3] Netwerkbrowsen met 3 win2k machines

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus de ene keer wel, en de andere keer niet. 1 computer van deze hangt aan internet van @home. Er staat winroute op geïnstalleerd en dat werkt allemaal prima. Bestands en printerdeling is geselecteerd alleen voor de adapter voor het interne netwerk. Op de andere computers staat ook bestands- en printerdeling aan. Het is een 10mbit netwerkje met een hub ertussen. Ik denk dat het iets met die @home heeft te maken. Dat winroute dat ook probeert door te sturen ofzo, dus dat hij wil netwerkbrowsen op het @home netwerk.
Als ik naar het netwerk ga dan duurt het even en dan geeft ie een foutmelding dat ie het netwerk niet kan openen of iets dergelijk. Soms doet ie het echter wel. Heel vreemd.
Iemand een idee?

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
help?

Verwijderd

geen idee.
maar zo te zien heb ik ongeveer dezelfde setup. ook 3 win2k PC''s. 1 PC met 2 NIC''s die werkt als server. ik gebruik geen winroute of iets anders dan het standaard internet-delen wat bij win2k zit. internet en netwerk gaan beide als een trein hierzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met portmappings met de standaard deling van win2k? Dat moet ik namelijk wel kunnen doen, udp en tcp.