[BC3] HELP mij met die vreselijke Dynalink ISDN adapter

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Enige weken terug heb ik een Dynalink interne ISDN adapter aangeschaft. Tot op heden is het nog niet gelukt verbinding te maken met het internet.

Ik maak gebruik van windows95, en deze meld vanuit het configuratiescherm dat de isdn adapter goed is geinstalleerd en goed werkt. Alle benodigde drivers zijn tevens geinstalleerd en ik beschik over juiste inbelgegevens om in te bellen bij mijn provider. En ja, de kabeltjes zijn ook allemaal goed aangesloten...

Het probleem doet zich als volgt voor:

Na het aanmaken van een nieuwe verbinding klik ik op ''verbinden''. De ISDN adapter begint dan met inbellen, maar na een tijdje komt de melding op het scherm dat de gebelde lijn in gesprek is. Dit is echter niet zo, want met andere computers bel ik probleemloos in. Om te kijken of de verbinding goed is heb ik gebeld naar mijn mobiele telefoon door bij het providernummer mijn nummer in te vullen. Na verbinden ging mijn mobiele telefoon direct over, maar kreeg ik op het scherm de melding dat de lijn bezet is! Deze melding is dus niet juist.

kent iemand dit of weet iemand hoe dit is op te lossen? Ik heb al een mailtje gestuurd naar dynalink maar krijg maar geen antwoord...

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Aangezien je ISDN hebt kan je ook eens proberen om naar een ander nummer van jezelf te bellen. Gaat de telefoon over dan is dat iig OK
Gaat de telefoon niet over dan ISDN drivers eerst maar eens een keer opnieuw installeren.
Ook in het andere geval geen slecht idee. Tevens even de herinstallatie van de externe toegang dan meenemen via software/windows setup/communicatie.
Wel vantevoren dan eerst even netwerk in configuratiescherm leeggooien aangaande ISDN en ET of dial-up met bijbehorende protocollen en opnieuw opstarten.
Tevens een nieuw inbelicoon aanmaken en juiste device selecteren.

Verwijderd

Heb je toevallig ook de MS ISDN Acceleration Pack geinstalleerd????

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoeveel devices heb je aan je ISDN lijn hangen ? Ik heb dat ook wel eens gehad.

Splitter van 1 -> 4 ertussen, 3 Devices gaat goed, 4 Devices -> Kan opeens niet meer bellen, krijg dan "line busy" meldingen.

Aannames zijn fataal.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Damn, Win95 en ISDN zijn 2 dingen die fijn zijn.... NOT :r

Naja, iig Winsock2 installeren (MS Dailup Networking update 1.2) installeren.

Verder eventueel MS ISDN accelerator pack...
en je drivers.

Dan zou t moeten goedkomen.

Zelf raad ik Win98 aan, veel minder gezeik met ISDN, daarnaast heb je dan ook USB ondersteuning (als je USB hebt)