[BC3] Merkt je provider dit: 1 aansluiting --> 2 pc''s?

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025
Me schoonvader heeft kabelinternet. Nou heeft hij 2 pc''s en wil ze allebij aansluiten op het kabelinternet. Dus 2 pc''s op 1 aansluiting.
Nou was mijn (en zijn) vraag of de provider dit merkt?

<extra info>
Op 1 pc zit internet en er zit een extra netwerkkaart in, op de andere zit een netwerk kaart die met een crosslink cable verbonden is met die pc met internet. En via een proggie hebben ze allbij internet.
</extra info>

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sygate schijnt volledig transparant te zijn (niet traceerbaar door provider)
sonera heeft nog nooit iets tegen mij gezegd over het feit dat ik meerdere pc''s op mijn aansluiting heb. er is wel meer mis in hun administratie (en aan hun techniek enz) dus dat zegt niks, maar theoretisch is sygate dus transparant. ik weet nie hoe het met andere programm''s zit.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
het mag toch verder ook gewoon...?

• NiMu83
oke thanks !!!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Bij Casema mag het duidelijk niet !!

Maar ik doe het toch ( met z''n tienen op 1 casema lijn) hehhhe he

Als je ook een firewall draait ben je helemal zeker bijv Zonealarm met instelling "Hide local IP-adress"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mag dat niet bij kcma?? maar door mijn unix firewalltje kijken ze niet heen B-) ..en met z''n 10''en 1 lijn van 30kbit delen? (okee okee, het is eigenlijk 115kbit).

maar goed, volgens mij merkt de provider er weinig van als je meedere pc''s op een lijn hebt, dus gewoon doen >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• NiMu83
Psies we doen het ook gewoon!
hehe

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Ik draai het nu bijna een jaar, en het is nog steeds transparant. Alleen de monteur die deed alsof ie de boel aansloot (heb het zelf gedaan) weet ervan.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je provider kan aan het IP adres NOOIT zien dat je meerdere PC''s aan de internet verbinding hebt hangen...

om de simpele reden dat NAT (de techniek die er voor zorgt dat je met meerdere computers een legaal IP adres kunt gebruiken) alle illegale IP adressen (lokaal) 100% verbergt.

Wat de provider wel kan zien (als ze een bepaalde klant nader gaan onderzoeken) aan TCP dat er veel hoge poortnummers in een bepaalde range gebruikt worden, dat kan duiden op het gebruik van NAT.

Maar volgens mij dogen alle internetproviders het gebruik van een router. Maar je moet er wel voor zorgen dat je in de FUP (Fair Use Policy) blijft.

zo. dat was het :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb zelf ook 4 PC''s aan 1 @home aansluiting hangen :D nog nooit iets van gehoord.. we d/l ook niet bijster veel dus dan maakt het volgens mij ook niks uit.. ik denk dat ze eerder die ''leech''-gastjes es moeten aanpakken die in hun eentje 30GB per dag aan dataverkeer veroorzaken.. |:(

heb verder ook nog nooit gehoord dat iemand door de provider dr op is gewezen dat er niet meer dan 1 PC per aansluiting op mag dus je kunt gerust je gang gaan :) Ze willen alleen nog wel es moeilijk doen als je in een studentenhuis woont en een aansluiting wil hebben.. omdat het dan al vrijwel zeker is dat de verbinding gedeeld gaat worden.. maar je schoonvader woont vast nie in een studentenhuis :P

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook meedere PC op mijn Chello verbinding aangesloten. Maar bij Chello is het zo: zolang je niet te veel dataverkeer maakt, is er geen probleem. Tenzij je de hele buurt gaat verbinden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik denk dat het er helemala vanaf hangt hoe je het deelt...
Hang je je pc''s mb een hubje met uplink aan de kabelmodem, grote kans dat je een berichtje van je provider krijgt.
Routeer je het internet mbv een pc met twee netwerkkaarten erin, en gebruik je een softwarematig routerprogramma (bv winroute)dat nat toepast, dan geloof ik niet dat je provider dit merkt.
Tegenwoordig heb je ook zgn kabelmodemrouters, die ook nat toepassen, scheelt een boel gehannes met servers en netwerkkaarten, mocht je daar tegenop zien.
Gr.
Marcel

Verwijderd

offtopic:
laatst een lan party gehad van 10 man, bij iemand thuis, allemaal op een com21 van chello :P dat was fun!! Allemaal in een irc channel, en allemaal dezelfde updates downloaden! belasten die cablemodem :P

ik heb 1 server met 2 client''s.. laptop en amd 1 ghz.. voor het gamen. Op die AMD 1 ghz doe ik alles, op server draait win2k met www enzo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn netwerk rulezzz

Kable modem -> crosswire -> hub -> utp -> Pc1(oude gelrevision instellingen)

Kable modem -> crosswire -> hub -> utp -> Pc2(chello instellingen)

Rule ik :-)))))))))))))))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op vrijdag 27 april 2001 10:48 schreef Binne het volgende:
offtopic:
laatst een lan party gehad van 10 man, bij iemand thuis, allemaal op een com21 van chello :P dat was fun!! Allemaal in een irc channel, en allemaal dezelfde updates downloaden! belasten die cablemodem :P

ik heb 1 server met 2 client''s.. laptop en amd 1 ghz.. voor het gamen. Op die AMD 1 ghz doe ik alles, op server draait win2k met www enzo
das net echt slim he!
als iedereen nu eens een andere update downloadde, en daarna over je lan uitwisselt, denk je niet dat dat een stukje sneller is??

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

kan want masquerading.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op vrijdag 27 april 2001 11:50 schreef Buddha het volgende:
kan want masquerading.
dat is NAT.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Op donderdag 26 april 2001 14:10 schreef Death het volgende:

Als je ook een firewall draait ben je helemal zeker bijv Zonealarm met instelling "Hide local IP-adress"
nou dat gaat ook vast heel snel

Verwijderd

Als je gelukt heb niet, ken iemand waarbij ze het gemerkt hebben. DAG nooit meer kabelinternet.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:09

spok9

Groen...

En het is al zo langzaam...

Bij cable4u mag het ook niet, maar wij hebben hier ook 3 comps aan de kabel hangen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:35

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Op zaterdag 28 april 2001 17:52 schreef Psycho_Dad het volgende:
Als je gelukt heb niet, ken iemand waarbij ze het gemerkt hebben. DAG nooit meer kabelinternet.
Wat kunnen ze er nou aan merken? Alleen dat er hoge poortnummers gekozen worden. Als ze dat merken kun je altijd nog aanvoeren dat je een extra PC als fysieke scheiding gebruikt tussen het internet en je eigen computer. Ze kunnen wel zeggen dat je geen server aan je kabelmodem mag hangen maar ze kunnen je nooit verbieden extra veiligheidsmaatregelen te nemen.

Maar dan heb je nog geen poot om op te staan want het is gewoon verboden...:(

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• vleppyniles
  • Laatst online: 11-05 15:02

En die optie is waar te vinden bij zonealarm?
Ik kan hem niet vinden.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik draai Winroute met Zonealarm. Ik heb de kabelaansluiting nu ruim een jaar. Ook m''n netwerkje draait nu een jaar met 1 pc 24/7 aan, vaak 2 pc''s 24/7 aan, op andere momenten heb ik 3, 4 of heel af en toe 5 pc''s tegelijk aan internet hangen. Komt m''n broertje langs dan worden het er 6.

Ik heb nog nooit vragen/klachten/weet ik wat van @home gehoord....

Verwijderd

tis toch ook dom om meerdere inet verbindingen aan te vragen als je meer pc''s hebt in je huissie....
belachelijk
en wat boiet het nou...je snel heid word gewoon gesplits...en wat betreft de leechers , ze hebben betaald voor hun onbeperkt intetten dus krijgen ze dat ook

en terecht
Pagina: 1